تشکیل جلسه کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان کشور

جلسه کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان کشور با هدف برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه های اجرای سازمان ها و واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداریها درزمینهٔ ارتقای آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان شهرداریها از سوی دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این جلسه که هشتم تیرماه با حضور رئیس و مسئولین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به‌عنوان دبیرخانه کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان کشور تشکیل شد، پیش‌نویس آئین‌نامه‌ها و برنامه‌های تدوین‌شده درزمینه پایش سلامت جسمی و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان، برنامه ورزش آتش‌نشانان و برگزاری مسابقات ورزشی آتش‌نشانان شهرداریهای کشور بررسی و در خصوص آنها تبادل نظر گردید.

ازجمله تصمیمات اتخاذشده در این جلسه تجمیع آئین‌نامه‌ها و برنامه‌های تدوین‌شده در قالب یک مجلد تحت عنوان "برنامه اقدام شهرداری‌ها درزمینهٔ آمادگی جسمانی و ورزش آتش‌نشانان، برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت و همکاری کلیه سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و استفاده از همکاری افراد متخصص در این زمینه موضوع فعالیت کارگروه بود.

برنامه‌ریزی برای هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی برای جلب کمک و همکاری‌های فنی و تخصصی درزمینهٔ توسعه ورزش آتش‌نشانان شهرداریهای کشور، بررسی فنی مسابقات برگزارشده در شهر تبریز با عنوان المپیاد علمی- عملیاتی و تهیه برنامه زمان‌بندی اقدامات کارگروه تا پایان سال 1400 توسط دبیرخانه کارگروه دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین در حاشیه این جلسه از کتاب "آمادگی جسمانی کاربردی آتش‌نشانان" که از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ترجمه و منتشرشده، رونمایی گردید.