پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور در ۸ سال گذشته

معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور با اشاره به پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های کشور از ابتدا تاکنون گفت: ۲۷ هزار میلیارد تومان از این میزان طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.


به نقل از ایمنا، علی قربانی در نشست مجازی گرامیداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور استاندار در کرمان عنوان کرد: افزایش سهم شهرداری‌ها و دهیاری از بودجه کشور را در این دولت پیگیری و آن را از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین کردیم.

وی افزود: لایحه بودجه دهیاری‌ها پس از تصویب منتظر تأیید شورا نگهبان برای تخصیص اعتبارات است. حاکمیت در سال ۷۵ تصمیم گرفت در راستای تمرکززدایی و تفویض اختیار به مردم به استناد قانون اساسی امورات را به مردم واگذار کند که دولت‌ها و پارلمان‌های محلی شکل گرفت و بیش از ۱۶۰ هزار نفر در روستاها در گسترده‌ترین نهاد مدتی در کشور فعال شده‌اند که از این ظرفیت باید استفاده کنیم.

معاون دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در ادامه گفت: بودجه دهیاری و شهرداری‌های کشور ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود که نزدیک به ۲۰ درصد از کل بودجه کشور می‌شود.

وی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در توسعه کشور تصریح کرد: نیازمند عدالت در اختیارات کشور هستیم زیرا مشکل ما تمرکز منابع در تهران است. تنها در یک شهرستان اقلیم‌ها، نابرابری‌ها و فرهنگ‌های متفاوت مشاهده می‌شود و در این خصوص نظام برنامه ریزی کشور سبب ایجاد بخشی از مشکلات روستاها شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم قانون اساسی را عوض و مشکلات را یک شبه حل کنیم، اما روز دهیاری‌ها فرصتی است که دستاوردها این حوزه را به مردم بگوییم.