پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان گلپایگان

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: سال گذشته با پرداخت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۵۹ مورد اشتغال در زمینه کشاورزی، دامداری و قالیبافی و خیاطی ایجاد شده است.


به نقل از ایمنا، سیدفاطمه قائمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲۰ خانوار در حوزه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و معلولان تحت پوشش بهزیستی گلپایگان هستند.

وی در ادامه افزود: یک خانه کودک و نوجوان به صورت شبانه‌روزی کودکان و نوجوان بی‌سرپرست را مراقبت می‌کند، در حوزه توانبخشی هم شش مرکز شامل مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی، دختران و پسران بالای ۱۴ سال و زیر این سن و یک مرکز اوتیسم فعال است.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: در حوزه پیشگیری هم پنج مرکز مشاوره شامل سه مرکز مشاوره عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و دو مرکز ترک اعتیاد فعال است. وی ادامه داد: سال گذشته غربالگری شنوایی ۸۷۴ کودک و نوزاد و غربالگری بینایی برای دو هزار و ۲۱۸ کودک سه تا شش سال انجام شده است.

قائمی با بیان این که میزان مستمری مددجویان تحت پوشش جوابگوی نیاز آن‌ها نیست، افزود: سال گذشته به مبلغ ۴۰ میلیون تومان پوشاک و مواد غذایی میان خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.