دستفروشان کرمانشاهی شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون خدمات شهری شهردار کرمانشاه از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان شهر خبر داد و گفت: به افرادی که ساکن کرمانشاه نیستند، اجازه دستفروشی نمی‌دهیم.

به گزارش ایمنا، خسرو عیسائیان با بیان اینکه فضای پیاده‌رو ملک شخصی کسی نیست، اظهار کرد: کسی حق فروش فضای پیاده‌رو را ندارد. در صورت گزارش این موضوع حتماً برخورد جدی خواهد شد. به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمانشاه از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دست فروشان خبر داد و افزود: کارهای مطالعاتی در این راستا صورت گرفته چون با توجه به بررسی‌ها به عمل آمده دست فروشان دیگری از دیگر شهرها وارد کرمانشاه شده و بساط دست‌فروشی در پیاده‌روهای کرمانشاه پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه به افرادی که ساکن شهر کرمانشاه نیستند، اجازه دست‌فروشی نمی‌دهیم، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا محلی را در ساعات و زمانی مشخص با هماهنگی حمل و نقل، ترافیک و راهنمایی رانندگی در اختیار دست فروشان قرار دهیم.

وی در خصوص پیاده‌روخواری توسط مغازه‌داران، گفت: بعد از اینکه دست فروشان شناسایی شدند از مغازه‌دارانی که پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، جدا می‌شوند در خصوص مغازه‌داران هم در ماه‌های اخیر تمام موارد قانونی تهیه و تنظیم شده تا در چند روز آینده در هر منطقه یک کمیسیون در خصوص برخورد با مغازه‌داران متخلف تشکیل شود.

عیسائیان ادامه داد: کاسبان و مغازه‌داران حق ندارند در پیاده‌رو وسایل خود را بچینند و سد معبر کنند. با استفاده از این کمیسیون به کسبه‌های متخلف کتباً ابلاغ می‌شود که در مرحله اول جریمه را در پی دارد و اگر مجدداً تکرار شود با جمع‌آوری تمامی اقلام با مغازه‌دار برخورد و در صورت تکرار نسبت به پلمب مغازه هم اقدام می‌شود.

وی با اشاره به وانت‌بارهای میوه‌فروش گفت: شهرداری و راهنمایی و رانندگی با یکدیگر هماهنگ هستند هر جایی که نیاز به برخورد با وانت‌بارهای میوه فروش در مسیرهای از خیابان وجود داشته باشد، برخورد می‌شود.