ارتقاء درجه ۲۵۷ دهیاری استان سیستان و بلوچستان

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ ارتقاء درجه 257 دهیاری‌ استان سیستان و بلوچستان به استانداری این استان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی ضمن اعلام این خبر افزود، در صد و هجدهمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ مدارک مربوط به دهیاری‌های متقاضی استان سیستان و بلوچستان بررسی شد و 257 دهیاری واجد شرایط ارتقاء درجه شناخته شدند.

وی در ادامه گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای 2794 دهیاری دارای مجوز می باشد که 94درصد از آنها درجه‌بندی شده‌اند. وی افزود: از این تعداد77.5 درصد از دهیاری‌ها دارای درجات یک و دو، 19.5درصد دارای درجات سه و چهار و 3 درصد هم دارای درجه پنج و شش می‌باشند.

قربانی یاداور شد: با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار، تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها و بکارگیری نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر می‌باشد و همچنین ساختار تشکیلاتی هر دهیاری متناسب با آخرین درجه مصوب انجام خواهد گرفت، لازم است استانداری‌ها فهرست دهیاری‌های فاقد درجه خود را جهت تعیین درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء نموده و به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.