انتشار شماره ۱۳۲ مجله شهرداری ها با موضوع شهر خلاق

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از انتشار یکصد و سی و دومین شماره از مجله شهرداریها با محوریت "شهر خلاق" از سوی انتشارات سازمان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش برای حل بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نواحی شهری در قالب گفتمان "خلاقیت شهری" نمودی تازه یافته است که این رویکرد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شهرها جهت پاسخگویی به نیازها و مسایل گوناگون با تفکر و برنامه‌ریزی و فعالیت‌های نوآورانه در مدیریت شهری در حال شکل گیری بوده که در نهایت باید زمینه‌ساز ظهور و بروز خلاقیت‌های شهری شود.

بر همین اساس تحریریه ماهنامه شهرداریها تصمیم گرفت شماره پیش روی مجله را به محور بسیار مهم "شهر خلاق" اختصاص داده و پیرامون آن به بررسی چالش‌ها و مشکلات و ارایه راه‌حل‌هایی برای آن‌ها در حوزه مدیریت شهری پرداخته است.

وی در ادامه افزود: در این شماره از مجله به موضوعاتی همچون؛ "واکاوی نقش شهرداری‌ها در بسترسازی شهر خلاق"، "شبکه‌های شهری خلاق، راهکار برون رفت از چالش‌های شهری"، "ایجاد شهری خلاق با مدیریت تکنولوژی‌های در جهت توسعه پایدار شهری"، "تجربیات جهانی"، "خانه نوآوری مشهد" و ... با استفاده از نظر اساتید و متخصصین این حوزه پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: نسخه چاپی این شماره برای دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها ارسال و نسخه الکترونیکی آن نیز در نشانی www.imo.org.ir بارگذاری و قابل دریافت است و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بهره‌گیری از مطالب مجله، در صورت داشتن مقاله، تجربه، گزارش یا مطلب مرتبط به آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نموده و همچنین با ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده خود، تحریریه را در بهبود مطالب یاری رساند.