افزایش بیش از ۱۰۰درصدی اعتبارات خرید ادوات کشاورزی

استاندار زنجان از اختصاص۷۴۰ میلیارد تومان برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در حاشیه کارگروه اشتغال استان به خبرنگاران گفت: سهم بخش کشاورزی در استان برای ایجاد شغل از میانگین کشوری بالاتر است ولی در مقابل سهم بخش خدمات رشد قابل توجهی در زمینه ایجاد اشتغال نداشته و همچنان از میانگین کشوری پایین تر است که باید جذابیت ایجاد شغل در بخش خدمات بیش ازپیش معرفی شود.

وی یکی از دلایل مهم افزایش اشتغال در بخش کشاورزی را نوین کردن ادوات و استفاده از روشهای جدید آبیاری و ارتقاء بهره وری در این حوزه دانست و افزود: با اعتبار جذب شده در این حوزه، امسال تعداد ۴۳۲ دستگاه تراکتور، ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی جذب بخش کشاورزی استان شده است.

رئیس کارگروه اشتغال استان یکی از مزایای مهم استفاده از ادوات نوین کشاورزی را کاهش تلفات محصول در هنگام برداشت دانست و گفت: تلفات برداشت گندم حدود ۳ درصد است که با ورود کمباین‌های جدید این ریزش‌ها به صفر می رسد. با اعتبار جذب شده در این حوزه، امسال تعداد ۴۳۲ دستگاه تراکتور، ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی جذب بخش کشاورزی استان شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ هزار دستگاه تراکتور و ۴۸۰ کمباین در استان وجود دارد گفت: همه ساله علاوه بر کمباین‌های بومی حدود ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر هم از استان‌های دیگر برای برداشت گندم به کار گرفته می‌شدند.

استاندار زنجان گفت: جذب اعتبار خرید ادوات ۱۰۴ درصدی نسبت به اعتبار هدفگذاری شده رشد دارد و درسال گذشته میزان اعتبار جذبی ۵۳۰۰ میلیارد ریال بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبار ابلاغی سال گذشته فراتر جذب شده است.