تحقق ۴۸ درصد بودجه شهرداری خمین

شهردار خمین گفت: ۵۹۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد از بودجه پیش‌بینی شده شهرداری این شهر در شش ماهه نخست امسال محقق شد.

به نقل از ایمنا، ابوالفضل مرتضیان عنوان کرد: بودجه پیش بینی شده شهرداری خمین ۱۲۴ میلیارد تومان بود و این نهاد خدماتی تاکنون ۵۹۰ میلیارد ریال درآمد داشته است. وی افزود: وضعیت اقتصادی شهروندان به دلیل شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده موجب عدم تحقق ۵۰ درصد از بودجه شهرداری خمین شد.

شهردار خمین تصریح کرد: بر اساس بودجه سال جاری، ۲۰۰ میلیارد ریال باید از محل فروش املاک شهرداری تأمین منابع شود و در شش ماهه نخست امسال نیز باید ۱۰۰ میلیارد ریال از فروش این املاک درآمدزایی می‌شد.

مرتضیان با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری خمین در شش ماهه نخست امسال ۷۴۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: بدهی مردم و ادارات دولتی خمین برای عوارض نوسازی، کسب و پیشه و جرایم ماده ۱۰۰، ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که ۱۴۵ میلیارد ریال از این بدهی مربوط به عوارض نوسازی و هزینه جمع آوری پسماند است.

وی در ادامه گفت: برخلاف ارائه انواع خدمات از سوی شهرداری به شهروندان خمین، در شش ماهه نخست امسال تنها ۱۰ درصد از مردم عوارض نوسازی و هزینه جمع آوری پسماند خود را پرداخت کردند.

شهردار خمین تصریح کرد: اگر شهروندان انتظار دریافت خدمات بیشتری از شهرداری را دارند باید عوارض نوسازی سالیانه و هزینه جمع آوری پسماند را پرداخت کنند. وی ادامه داد: شهرداری خمین ۱۰۰ میلیارد ریال از تمام کسبه این شهر به عنوان عوارض کسب و پیشه مطالبه دارد. مرتضیان گفت: ادارات دولتی ۷۰ میلیارد ریال به این نهاد بدهی دارند و بقیه بدهی مربوط به جرایم ماده صد است. وی اضافه کرد: پرداخت به موقع عوارض و بدهی‌های مردم و ادارات می‌تواند کمک مؤثری به شهرداری در ارائه خدمات کند.