موضوعات مرتبط پیرامون کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری‏های کشور تشریح شد

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور برخی موضوعات مرتبط، سوالات و ابهامات پیرامون کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری های کشور را تشریح نمود.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور، عباس کرکه آبادی در این زمینه گفت: باتوجه به ابطال آئین نامه استخدامی کارکنان شهرداری های کشور، این کارکنان (بجز شهرداری پایتخت) مشمول قانون استخدام کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت می‏باشند، لذا کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل جایگزین شورای اداری و استخدامی شهرداری های کشور گردیده و تشکیل این کمیته طی دستورالعمل شماره 36079 مورخ 99.9.10 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در اجرای بخشنامه فوق برخی از شهرداری‏ها و استانداری‏ها درخصوص عناوین مشابه در ترکیب اعضاء و اهم وظایف کمیته های مذکور دارای ابهام بودند که پس از جمع بندی سوالات و ابهامات موارد ذیل جهت رفع ابهام و وحدت رویه در اجراء به شهرداری‏ها و استانداری‏های کشور ابلاغ گردید.

کرکه آبادی گفت: برای مثال به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در امورات مربوطه، در شهرداری‏هایی که به دلیل محدودیت ساختار سازمانی فاقد عناوین مشابه در انتخاب عضو "معاون اداری و مالی" می‏باشند، "مسئول امور مالی و ذیحسابی یا "معاون اداری و مالی" تعیین گردید.

وی افزود: اهم وظایف کمیته بررسی و تائید کلیه پیشنهادات ارتقای گروه، انتصابات؛ نظارت بر صحت صدور کلیه احکام استخدامی شهرداری، نظارت بر امر ماموریت و انتقال کارکنان در شهرداری‏ و تنظیم و بررسی اولیه پروندهای ارتقاء شغلی کارکنان می‏باشد.

کرکه آبادی خاطر نشان کرد: مواردی که مستلزم اخذ تصمیم‏گیری و مجوز از طریق این سازمان می‏باشد از جمله جذب و بکارگیری نیروی انسانی، استخدام، تبدیل وضعیت، ارتقاء شغلی و ... مطابق فرآیندی خواهد بود که از طریق این سازمان اعلام می‏گردد.

وی تاکید نمود: استانداری‏ها کمیته های مذکور را به صورت مستمر مورد ارزیابی و بررسی قرارداده و در صورت مغایرت با قوانین و مقررات ، مراتب را با ذکر دلایل و مستندات قانونی حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ وصول نامه به استانداری، طی نامه کتبی به شهرداری مربوطه اعلام نماید.