بازنگری اختیارات شهردار تهران در فرماندهی حادثه در سطح محله

نشست بررسی تدوین آئین نامه ساز و کار فرماندهی حادثه در سطح محله در کلان‌شهر تهران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به نقل از مهر، در این نشست بهنام سعیدی، معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور ضمن قدردانی از زحمات دبیرخانه ستاد در مورد تدوین این آئین‌نامه و تطابق کامل آن با قانون و آئین‌نامه ملی آمادگی و پاسخ به بحران، به تشریح دیدگاه سازمان مدیریت بحران کشور پرداخت.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به حکم ابلاغی به شهردار تهران در خصوص فرماندهی میدان حادثه در سطح محلی، خواستار بازنگری، تفسیر و تعیین حدود و اختیارات ستاد مدیریت بحران و شهردار تهران از جمله اختیارات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در تمامی مراحل پیش، حین و پس از بحران از سوی رئیس محترم ستاد ملی (وزیر کشور) شد.

محسن نادی رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران، نیز با اشاره به ضرورت تفویض اختیار اعلام آغاز و خاتمه شرایط اضطراری در کلان شهر تهران به عنوان ابزار اقدام فرماندهی میدان حادثه به شهردار تهران، داشتن این اختیار را موجب تسریع در عملیات پاسخ به بحران و پیشگیری از گسترش حادثه و افزایش خسارات و تلفات برشمرد.

در این جلسه کلیات ساز و کار یاد شده مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد پس از ویرایش توافق شده، در مراجع بالادستی تصویب و ابلاغ شود.