افتتاح دو واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

استاندار قم با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن بازدید از یک واحد صنعتی دو طرح صنعتی در منطقه اقتصادی سلفچگان را افتتاح و یک طرح صنعتی دیگر را کلنگ زنی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست استاندار قم در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در منطقه اقتصادی سلفچگان به منظور لزوم ارتقاء بیش از پیش این منطقه برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه مسئولان باید به عنوان شریک کاری تولیدکنندگان؛ مشکلات ایشان را پیگیری کنند اظهار کرد: در مورد مسائلی که قابل پیگیری در سطح ملی باشند نیز قطعا از هر گونه اقدامی مضایقه نخواهد شد. بحث اتصال راه آهن سراسری به منطقه اقتصادی سلفچگان نیز امری ضروری است و تحقق این طرح از دستگاه های ملی پیگیری خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه مسئولان باید به سراغ واحدهای تولیدی بروند و با مسائل ایشان از نزدیک آشنا شوند افزود: لازمه تحقق این امر یک صورت برداری صحیح از مشخصات واحدهای تولیدی و مشکلات آنها می باشد.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران و رونق اشتغال در منطقه اقتصادی سلفچگان خاطرنشان کرد: کلنگ زنی مجمتع صنعتی ۴۱ هکتاری گروه صنعتی سپهر فدک آریا با توجه ظرفیت بالای این واحد در اشتغال و تولید محصولات نشانگر تسهیل شرایط ورود سرمایه گذاران و حمایت مدیریت استان از تولید کنندگان و صنعتگران است .

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به سیاست مدیریت استان بر تسریع در بازگرداندن واحد های صنعتی راکد گفت: دستورات لازم جهت رفع مشکلات وموانع واحد تولیدی راکد شده سامان موتور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صادر گردید

سرمست بیان کرد: از سرمایه گذاران موفق که دارای سابقه ی فعالیت اقتصادی هستند استقبال می کنیم و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت ایشان باید در اسرع وقت صادر شود.

استاندار قم همچنین با تاکید بر تدوین برنامه ای در راستای ساماندهی و استفاده حداکثری از ظرفیت های منطقه اقتصادی سلفچگان گفت: مدیران این شهرک بایستی فعال تر از گذشته در مسیر رونق تولید گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی کلینیک مشاوره ای تولید در شهرک صنعتی شکوهیه، ‌ارتباط علم و صنعت را از رویکردهای اولویت دار مدیریت استان دانست و اظهار کرد: در این کلینیک نیازمند افرادی هستیم که هم دانش آکادمیک و هم تجربه ی عملیاتی در زمینه ی تولید داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان قم همچنین با اشاره به بهره برداری از یک واحد سلامت محور در روز جاری گفت:‌ پشتیبانی از واحدهایی که در زمینه ی سلامت مردم و حمایت از نظام سلامت گام برداشتند، باید در دستور کار وزارت بهداشت باشد.

افتتاح دو شرکت آذرخش استیل پارسیان (تولید کننده ظروف فلزی آشپزخانه)، واحد نوایی (تولید کننده ی ماسک یکبار مصرف) و ، بازدید از واحد صنعتی سامان موتور (تولید کننده قطعات برقی خودرو) و همچنین کلنگ زنی مجتمع صنعتی ۴۱ هکتاری گروه صنعتی سپهر فدک آسیا از برنامه های امروز استاندار قم در سفر به منطقه اقتصادی سلفچگان بود.