رضایت ۷۶ درصدی از عملکرد دهیاری‌های کشور

مدیرکل حراست و پدافند غیرعامل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان این که ۷۶ درصد از مراجعان از عملکرد دهیاری های کشور رضایت دارند گفت: تلاش بیشتری برای جلب رضایت روستاییان به عمل آید.


به نقل از ایرنا، حمیدرضا موفق روز چهارشنبه 16 تیر در همایش بزرگداشت روز دهیاری در جمع دهیاران منتخب استان سمنان در شهر بسطام شاهرود افزود: بیشتر نارضایتی های روستاییان مربوط به عملکرد شرکت های تعاونی روستایی، حضور نامنظم دهیاران در روستا، جمع آوری پسماند و نصب نشدن تابلو معابر است.

وی با بیان این که ۲۲ درصد از اعتراض روستاییان مربوط به آگاهی نداشتن دهیاران از دستورالعمل های سازمانی است، تصریح کرد: ۱۸ درصد انتقادات رسیده حوزه دهیاری های کشور مربوط به نبود درآمد پایدار است.

موفق همچنین اطلاعات رسیده مربوط به فساد مالی در دهیاری های کشور را ۱۷ درصد خواند و افزود: باید با انضباط مالی در دهیاری هادر شرایط اقتصادی امروز کشور از این نارضایتی ها کاسته شود.

وی همچنین ۱۰ درصد اخبار رسیده به این نهاد را مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز خواند و گفت: ۱۵ درصد اخبار مربوط به ماشین آلات عمرانی دهیاری ها، چهار درصد به انتخابات و استفاده از امکانات دهیاری ها است. مدیرکل حراست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:  تخلفات انتخاباتی دهیاری ها در این دوره از انتخابات به شدت کاهش یافت.