ارسال سند تحویل و تحول ۱۴۰۰ توسط شهردار به شورا

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید سند تحویل و تحول ۱۴۰۰ را بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه به شورا ارسال کند.


به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در صفحه توئیتر خود‬ نوشت که ‏امروز _شنبه یکم خرداد_ شهرداری باید سند تحویل و تحول ۱۴۰۰ را بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه به شورا ارسال کند.

وی افزود: روز ۲۴ فروردین به پیشنهاد اینجانب و در قالب طرحی دوفوریتی، «ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران» به تصویب صحن رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه"شهردار تهران موظف است گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری تهران را با تأکید بر اطلاعات دقیق و قابل استناد مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، بر مبنای گزارش و سند تحویل و تحول سال ۱۳۹۶ و با صورت‌بندی مقایسه‌ای در حوزه‌های مأموریتی شهرداری و گزارش و سند تحویل و تحول مذکور، حداکثر تا تاریخ سی و یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تهیه کرده و به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کرده و در صحن علنی شورا قرائت کند. "

وی افزود: امیدوارم با ارائه، قرائت در صحن و انتشار عمومی این سند و گزارش؛ مقایسه مستند و دقیق آنچه در سال ۹۶ تحویل گرفتیم و آنچه در سال ۱۴۰۰ تحویل خواهیم داد برای شهروندان عزیز ممکن شود.

همچنین طرح دو فوریتی "الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری دوره پنجم " به پیشنهاد «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر در صحن شورا مطرح شد و با رأی موافق ۱۷ نفر از ۱۸ عضو حاضر در جلسه، تصویب شد.

اعطا در توضیح این طرح تصریح کرد: شورای پنجم بعد از یک دوره ۱۴ ساله مدیریت پیوسته یک جریان سیاسی و فکری و سیاست‌ها و جهت گیری‌های تقریباً یکسان، کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که پس از آن تغییری ناشی از اراده و خواست مردم ایجاد شد، اظهار کرد: رأی مردم مبنی بر تغییر رویکردهای جاری بود و شهر تهران باید به گونه‌ای دیگر اداره شود.

سخنگوی شورای تهران تاکید کرد: این تغییر و اراده در انتخاب اعضای شورا، برنامه‌ها و شعارهایی که داده بودند متبلور شد و به تبع آن، اراده مردم در شورا، شهرداری و رویکرد مدیریت شهری و برنامه و بودجه شهرداری حاکم شد.

وی افزود: اعضای شورا در هفتمین جلسه دوره پنجم خود در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۶ طرح دوفوریتی را تصویب کرد و بر اساس آن شهرداری تهران ملزم به تهیه و ارائه گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری حداکثر ظرف ۱۰۰ روز شد.

اعطا با بیان این که شهردار وقت گزارش متناظری را تهیه و به شورا ارائه کردند، گفت: سند تحویل و تحول سال ۹۶ می‌گفت ما چه چیزی را تحویل گرفتیم و سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ می‌گوید ما چه چیزی را تحویل خواهیم داد.

وی ادامه داد: سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ گزارش روتینی که جنبه تبلیغاتی دارد و روابط عمومی‌ها آن را تعیین می‌کنند نیست بلکه گزارش مستند و دیتا محور در حوزه‌های مختلف است که با صورت‌بندی مقایسه‌ای برای مخاطب قابل فهم باشد.