شروع پروژه ای دیگر برای بازآفرینی فضاهای رها شده شیراز

شهردار منطقه چهار شیراز گفت: بازآفرینی فضای رها شده، رشد و توسعه شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را به دنبال دارد.

عبدالصالح رستم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، عنوان کرد: بازآفرینی فضای رها شده به مساحت ۲۳ هزار متر مربع در شهرک امیر کبیر با هدف ارتقا تعاملات اجتماعی و گسترش فضای عمومی، ایجاد فضای امن و ارتباط شهروندان با طبیعت توسط شهرداری منطقه چهار آغاز شده است.

وی ادامه داد: این پروژه بر اساس مطالبات مردم در دستور کار منطقه قرار گرفته است که شامل ۱۰ هزار متر مربع محوطه سازی اعم از پیست دوچرخه، پیاده رو، روشنایی، مبلمان شهری و … است.

شهردار منطقه چهار شیراز تصریح کرد: پروژه‌ای دیگری چون احداث فضای شهری بزرگراه مهندسین در ۳ فاز (ضلع شرقی به طول ۲/۵ کیلو متر و ضلع غربی به طول ۲/۵ کیلومتر) توسط شهرداری منطقه چهار در حال اجراست.

رستم زاده با بیان اینکه این مسیر شامل مسیر دوچرخه سواری، پیاده راه، مبلمان شهری، روشنایی و فضای سبز و… است، گفت: احداث پیاده راه میثم در دو فاز توسط شهرداری منطقه چهار در حال اجرا است که فاز یک به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دو به مساحت چهار هزار متر مربع تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: این پروژه با هدف ارتقا سلامت شهروندان، پیاده محوری و تشویق شهروندان به پیاده روی، زیبا سازی منظر شهری، ارتقا کیفیت و تبدیل این فضا از یک محیط رها شده شهری به فضایی پویا و با نشاط در حال احداث است.

شهردار منطقه چهار شیراز در پایان گفت: با توجه به نیاز محلات این خدمات به طور مستمر توسط منطقه چهار ادامه خواهد داشت تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.