برترین‌های چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور معرفی شدند

در پی برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور که در روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه برگزار شد، برترین‌های این المپیاد، از سوی رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی در این زمینه گفت: در راستای بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود برای ارتقای سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی برای اولین بار برگزاری چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور را به صورت غیرحضوری از طریق سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی برگزار نمود.

وی ادامه داد: این المپیاد سراسری با حضور 224 نفر از دهیاران برتر آموزشهای مکاتبه ای 31 استان کشور برگزار شد. این آزمون که به صورت مجازی و راس ساعت 10 صبح روز دوشنبه 20 بهمن‌ماه برگزار شد و مشتمل بر 100 سوال تخصصی از عناوین آموزشی قوانین و مقررات دهیاری ها، اقتصاد روستایی، گردشگری روستایی، قوانین و مقررات مالی دهیاری و شوراها، اصول و مبانی بهداشت روستایی، ضوابط و مقررات فنی و عمرانی، مدیریت بحران بود.

زیارتی نصرآبادی افزود: از مجموع 224 دهیار راه یافته به المپیاد ملی، تعداد 207 نفر دهیار، موفق به حضور برخط در این المپیاد شدند. همچنین از تعداد 207 نفر شرکت کننده در المپیاد، 172 نفر، معادل 83 درصد کل افراد شرکت کننده در المپیاد، نمره بالاتر از 60 را کسب نموده اند که این آمار، گویای آمادگی و توان علمی بسیار خوب دهیاران در این المپیاد بوده است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل آموزش های مکاتبه ای شهرداری ها و دهیاری های کشور از طریق سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی، 120 ساعت گواهینامه آموزشی برای کلیه دهیارانی که نمره بالاتر از 60 کسب نموده‌اند صادر می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی ادامه داد: در مجموع 5 امتیاز برتر این المپیاد را 7 نفر از دهیاران استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، کردستان و تهران کسب نموده‌اند که این دهیاران به عنوان "برترین‌های چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور" انتخاب و معرفی می‌شوند.

زیارتی نصرآبادی در ادامه گفت؛ همچنین از 6 تا 10 رتبه امتیازی بعدی در این المپیاد را تعداد 21 نفر از دهیاران شرکت کننده به خود اختصاص دادند. به این ترتیب تعداد 21 نفر از دهیاران کشور نیز به عنوان "دهیاران شایسته تقدیر چهارمین المپیاد علمی دهیاران کشور" انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گفت، 21 دهیار شایسته تقدیر از استان‌های؛ کرمان، قم، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، البرز، کردستان، بوشهر، مازندران، کرمانشاه و قزوین بوده‌اند.

زیارتی نصرآبادی همچنین گفت: مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در راستای انجام وظایف و رسالت‌های خود در زمینه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، تلاش نموده است تا از تمامی ظرفیت‌ها و بسترهای نوین آموزشی برای ارتقای سطح دانش شغلی و علمی کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بهره‌گیری نماید و بر همین اساس با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر است اولین المپیاد علمی کارکنان شهرداری‌های کشور نیز در اسفند ماه سال جاری با حضور برترین‌های کارکنان شهرداری های کشور به صورت غیر حضوری برگزار شود.

وی در پایان با قدردانی از حضور و مشارکت فعالانه دهیاران محترم و همکاری و همراهی دفاتر امور روستایی و شوراها در برگزرای مطلوب این المپیاد، از استانداری‌های مربوطه خواست تا به نحو شایسته از دهیاران منتخب در این المپیاد تقدیر و تجلیل نمایند.