لایحه قانونی شدن معاملات سازمان های شهرداری تصویب شد

با موافقت اعضای شورای شهر، لایحه توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران برای قانونی شدن معاملات سازمان ها تصویب شد.

به نقل از مهر، دوفوریت لایحه «توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آئین نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران» در جلسه علنی امروز شورای شهر بررسی شد.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی شهرداری در توضیح این لایحه افزود: ۱۹ اساس نامه مربوط به شرکت‌ها در شورا تصویب شده اما اشکالات اساسی دارند لذا خواهشم این است که برای کارشناسی بهتر، دوستان به دو فوریت رأی بدهند تا در فرصت مناسب به انضباط کار برسیم.

در ادامه مهدی اقراریان در مخالفت با این دو فوریت گفت: بنده ۱۴ ماده ۸۸ قانون وظایف شوراها، شورا می‌تواند اختیار معاملات را تا حدی به شهرداری واگذار کند اما این اتفاق رخ نداده به همین دلیل کلیه معاملات شهرداری تا به امروز فاقد تفویض بوده و حالا شهرداری این دو فوریت را آورده است اما به نظر بنده اولویت این قانون بیشتر از لایحه ارائه شده از سوی شهرداری است.

در ادامه کاشانی در ادامه گفت: بهتر است این لایحه از دو فوریت خارج و در فرصت مناسب به صورت یک فوریت بررسی شود. سپس احمد صادقی در موافقت با دو فوریت این لایحه گفت: براساس این مصوبه همه سازمان‌ها باید معاملات خود را با شهرداری هماهنگ کنند اما شهرداری این امر را ابلاغ نکرده و تمامی معاملات سازمان‌های شهرداری دچار توقف خواهد شد.

وی افزود: لذا برای عدم توقف کار سازمان‌ها، باید به دو فوریت لایحه رأی داده شود. احمد علوی نیز در موافقت با این دو فوریت بیان کرد: ما به واسطه همین اشکال ایجاد شده با سازمان بازرسی دچار مشکل شده‌ایم و مدتی است که هر کاری در سازمان‌ها انجام می‌شود، از سوی سازمان بازرسی تخلف محسوب می‌شود.