شورای شهر باید برنامه مشخصی برای ارتباط شورایاری و شهرداران ابلاغ کند

نایب دبیر شورایاری محله اراج در منطقه ۱ تهران گفت: شورای شهر باید یک سیستم نظام مند و برنامه ریزی شده برای شهرداران و شورایاری ها تنظیم کند. در حال حاضر شهرداران بدون بودجه و دستور مشخص تنها بر اساس احترام به شوارایاری ها همکاری می کنند.

جواد سلیمانی پور، نائب دبیر شورایاری محله اراج در منطقه ۱ تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: شهردار منطقه چندین بار به محله ما آمد و با شورایاری محله دیدار داشت.

او به برخی از پروژه های اجرا شده در محله اراج اشاره کرد و گفت: یک پروژه انتهای صیاد در مورد یک طرفه کردن خیابان سنایی سابق (شهید فخری زاده) داشتیم که  مسیر دو بیمارستان شهید چمران و نیکان است و مردم نسبت به این موضوع خیلی نگران هستند و فکر می کنند پیشنهاد شورایاری بوده است. انتهای صیاد یک دیواری قرار بود ساخته شود که به موقع ساخته شد و ما نیز از شهردار ناحیه تشکر کردیم.

او ادامه داد: در شورایاری ها افرادی هستند که قابلیت اجرایی بالایی دارند و اقدامات مناسبی را انجام می دهند. ما ارتباط خوبی هم با شهردار منطقه داریم اما مسئله سلسله مراتب است. ساختار نظام مند وجود ندارد. برنامه ریزی محلات باید بر اساس یک ساختار نظام مند انجام  شود و زمانی که برنامه وجود داشت ابلاغ و اجرایی  شود.

این عضو شورایاری ها بیان کرد: زمانی که برنامه ای در این حوزه وجود ندارد شهرداران نمی توانند کار انجام دهند.  این موضوع باید از سوی شورای شهر ابلاغ شود. کمیسیون های مربوطه پیگری کنند و بودجه تخصیص دهند. آزمون و خطا انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. زمانی که شهرداران مناطق دستوری برای  کار ندارند تنها اخلاقی با شورایاری ها کار می کنند. در مورد منطقه یک شخصیت حقیقی شهردار بسیار وارسته است اما ساختار سیستم مند وجود ندارد.