موافقت شورا با فروش ملک شهرداری به سازمان نظام پزشکی

با تصویب اعضای شورای شهر پایتخت، یکی از املاک شهرداری به سازمان نظام پزشکی فروخته خواهد شد.


به گزارش خبرنگار مهر، لایحه «مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی ۳۴۶۷/۱۱۲۲ بخش ۱۱ تهران» در جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: شهرداری مدتی پیش لایحه ای برای واگذاری کلی املاک مدنظر شهرداری آورد و نباید واگذاری املاک به صورت موردی بررسی شود.

سپس مرتضی الویری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا درباره این لایحه توضیح داد: این لایحه برای فروش ملک شهرداری به سازمان نظام پزشکی بود. این موضوع بررسی شد و مبلغ ملک ۱۱۵ میلیارد تومان است که ۲۵ درصد آن به صورت نقد و باقی آن در اقساط ۵ ساله به شهرداری تهران پرداخت خواهد شد. کمیسیون برنامه و بودجه نیز با این موضوع موافقت کرده است.

در نهایت لایحه فروش و واگذاری ملک مدنظر شهرداری به سازمان نظام پزشکی با ۱۷ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

سپس ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در پیشنهادی گفت: اصل قیمت این ملک ۸۶ میلیارد تومان بود که سپس شهرداری قیمت را افزایش داد. پسندیده بود که شهرداری این ملک را به صورت رایگان به سازمان مذکور واگذار می کرد لذا به احترام شهدای سلامت درخواست دارم تا ۱۵ درصد قیمت خرید به صورت نقد به شهرداری پرداخت شود چراکه هزاران ملک در اختیار خیریه ها و غیره گذاشته ایم و جا دارد این ملک با رعایت ملاحضات بیشتری به جامعه پزشکی واگذار شود.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورا گفت: به نظرم این پیشنهاد را به رای نگذاریم چراکه این پشنهاد رای نخواهد آورد و رای نیاوردن آن نیز جلوه خوبی ندارد. از سوی دیگر این پیشنهاد باعث می شود تا بعدها نظام سازمان های دیگر نیز برای این منظور به شهرداری مراجعه کنند.

در نهایت پیشنهاد خدا کرمی رد شد.