پنجمین رویداد «ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران»

پنجمین رویداد «ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران» موسم بهInnoTehran توسط فن بازار تخصصی شهر هوشمند برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد با موضوع ایمنی و مدیریت بحران در بازار تهران به دریافت و حمایت از طرح‌های برتر در زمینه ارتقاء ایمنی شهری در هنگام بحران اختصاص یافته است. شرکت‌های فناور، فعالان زیست‌بوم نوآوری شهری و صاحبان ایده‌های اجرایی می‌توانند با ارسال طرح‌های خود به دبیرخانه این همایش در رقابت نهایی برای عقد قرارداد با سازمان‌های حامی طرح شرکت کنند.

نهادهای مختلفی مانند شهرداری تهران حامی این رویداد هستند. ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری برای مدیریت بحران در بازار تهران و کاهش خسارت با استفاده از راهکارهای نوآورانه، از جمله محورهای این رویداد سالانه است.

در این رویداد فناورانه، همچنین مسائل و چالش‌های با اولویت شهری مطرح و از استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان درخواست می‌شود که برای حل آنها راه حل ارائه کنند. در صورت توافق، قرارداد همکاری بین ارائه دهنده راه حل و سازمان مرتبط منعقد خواهد شد.

فعالان و شرکت‌های فناور توانمندی که علاقه‌مند به مشارکت در این رویداد هستند، تا تاریخ 30 آذر ماه 1399 فرصت دارند تا طرح‌های خود را به اینجا ارسال کنند. طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در 22 دی ماه 1399 نتایج این ارزیابی اطلاع‌رسانی می‌شود.

شبکه فن بازار ملی وابسته به معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری، علاوه بر 23 فن بازار استانی سه فن بازار تخصصی نیز، ایجاد کرده است. فن بازار «مرکز تهران هوشمند» از جمله این فن بازارهای تخصصی است که در زمینه ایجاد و توسعه شهر هوشمند فعالیت دارد. این مرکز علاوه بر حمایت از تبادل تجارت فناوری در حوزه شهر هوشمند، هر ساله رویدادهای مختلفی را نیز برگزار می‌کند.