منطقه 15 تهران هوشمند می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نشستی که با حضور محمد فرجود، مدیر عامل این سازمان و وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با محوریت توسعه خدمات هوشمند و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این منطقه به امضای دو طرف رسید.

این تفاهمنامه برای انجام همکاری‌های مشترک در جهت توسعه اهداف برنامه "تهران هوشمند" میان سازمان فاوای شهرداری و منطقه ۱۵ به امضا رسید و طی آن پروژه‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برای هوشمندسازی بررسی شد.

فرجود در این نشست با اشاره به مسیر برنامه تهران هوشمند گفت: از سال ۹۷ برنامه ریزی، آموزش و اطلاع رسانی و همچنین پروژه‌ های پایلوت را آغاز کردیم. از سال ۹۸ به طور جدی به عملیاتی کردن پروژه ها پرداختیم و امسال تعداد بیشتری از پروژه‌های اجرایی را داریم. فاز اول برنامه تهران هوشمند در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و نیازمند توسعه خواهد بود و سپس فاز بعدی آغاز خواهد شد‌.

مدیرعامل سازمان فاوا در ادامه، موضوعات اجتماعی را در شهر هوشمند از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و افزود: ما برنامه تهران هوشمند را به صورت موضوعی و بر حسب اولویت‌ها و چالش‌های مناطق توسعه می‌دهیم. محورهای اجتماعی و بوستان‌های منطقه ۱۵ جزو اولویت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه است و می‌بایست در این حوزه گام برداریم. اگر هوشمندسازی بتواند معضلی اجتماعی را حل کند، نکته مثبتی در کارنامه برنامه تهران هوشمند محسوب می‌شود.

وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه ۱۵ در این جلسه با تاکید بر ارائه صادقانه داده‌ها به منظور هوشمندسازی منطقه گفت: شهر هوشمند نیازمند مؤلفه‌ها و زیرساخت‌هایی است که اصلی‌ترین رکن آن داده‌های درست و دقیق است. منطقه ۱۵ نیز دارای معظلات و ظرفیت‌هایی است که برای گام گذاشتن در مسیر هوشمندسازی این منطقه باید آنها را به درستی شناخت.
در این جلسه گفتگوهایی میان نمایندگان دو مرکز در زمینه ظرفیت‌های منطقه برای تاسیس مرکز نوآوری، برنامه‌های عملیاتی در حوزه هوشمندسازی، آموزش ICT و هوشمندسازی کنترل چاه‌های آب صورت گرفت.