اولین ناوگان اتوبوس‌های برقی سال آینده وارد اصفهان می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه رفتار فرهنگی اجتماعی شهروندان بر شخصیت شهر اثرگذار است، گفت: همه مردم و شهروندان باید حافظ شخصیت فرهنگی شهر باشند.

به نقل از ایمنا، علی قاسم‌زاده با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار مدیریتی خود، " اصفهان، شهر زندگی" عنوان کرد: شهر زندگی شهری است که آب و هوای خوب داشته باشد و محیط زیست آن برای زندگی سالم باشد، بنابراین باید کمک کنیم ویژگی‌های طبیعی شهر حفظ شود، اولین رسالت من به عنوان شهردار نیز تلاش برای حفظ و صیانت از محیط زیست شهر و افزایش سرانه فضای سبز و مطالبه جریان دائمی زاینده‌رود است.

وی در ادامه افزود: آلودگی هوا باید کاهش یابد و شهردار نیز موظف است در این راستا قدم بردارد، بخشی از آلودگی شهر اصفهان متأثر از وجود صنایع است، من معتقدم باید با دستگاه‌ها تعامل کرد، بنابراین مذاکراتی برای کاهش آلودگی با صنایع انجام می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: همچنین شهرداری باید بخشی از آلایندگی که مربوط به سیستم حمل و نقل عمومی است را برطرف کند، در هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و شرکت تولید کننده خودروهای برقی منعقد شد که بر اساس آن تا سال آینده اتوبوس‌های برقی جایگزین اتوبوس‌های دیزلی شده و بخشی از آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.