فاز اول بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور در بوشهر راه‌اندازی شد

شهردار بوشهر از راه‌اندازی فاز نخست بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور به ارتفاع ۷۲ و با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در شهر بوشهر خبر داد.


به نقل از ایمنا، حسین صالحیان در اینستاگرام نوشت:

"فاز نخست بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور به ارتفاع ۷۲ و با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در شهر بوشهر راه‌اندازی شد.

این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک ایران بعد از یک دوره ۴۰ روزه و بارگذاری‌های متعدد ۲۰ مهرماه به افتتاح نهایی خواهد رسید.
این پروژه پس از افتتاح نهایی تبدیل به یکی از تفریحات سالم برای بوشهری‌ها و حتی ایرانی‌ها خواهد شد که با همت و توان متخصصان داخلی احداث شده است. ۸۰ درصد اعتبار پروژه چرخ و فلک شهر بوشهر از سوی شهرداری و مابقی آن از سوی سرمایه‌گذار تأمین شده است.
این پروژه با ۷۲ متر ارتفاع بزرگ‌ترین چرخ و فلک ساخته شده در آسیا و همچنین بزرگ‌ترین چرخ و فلک کشور تا به امروز است. این پروژه در صورت استفاده خانوادگی هر کابین ظرفیت هشت نفر و در صورت استفاده مجردی هر کابین ظرفیت پذیرش ۶ نفر دارد.

وزن سازه این چرخ و فلک یاد شده ۶۴۰ تن است است که ۷۵ هزار پیچ و مهره روی آن بسته شده که با هدف استانداردسازی آن ۱۸ جلسه کارگاهی و ۵۰ جلسه ستادی برگزار شده است. این چرخ و فلک تاکنون نیز بیش از ۵۰ دور چرخانده شده و مشکلی پیرامون ایمنی آن وجود ندارد اما با این حال باید با طی دوره‌های استانداردسازی گواهی‌های لازم را برای استفاده شهروندان دریافت کند.

برای این پروژه ۱۶ هزار روز کار انجام شده و شاید اگر در تهران بود به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در نهایت هشت هزار روز کار صرف احداث آن می‌شد. "