طرح تست رایگان کرونا در مترو سراسری می‌شود

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به آمار مسافران دارای تست مثبت کرونا در طرح انجام تست رایگان در مترو گفت: بزودی در همه ایستگاه‌های مترو با اولویت مناطق کم برخوردار تست رایگان انجام می‌گیرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  مترو تهران یکی از خطوط پر مسافر شبکه های ریلی در جهان است که همزمان با شیوع کرونا هر چند تعداد مسافران آن کاهش یافته ولی با این حال روزانه حدود یک میلیون مسافر با مترو در پایتخت تردد دارند. در کنار ضد عفونی واگن های مترو، شرکت مترو تهران تلاش کرده از طریق آموزش، رویکردهای پیشگیری از انتقال کرونا را هرچه بیشتر مورد توجه شهروندان قرار دهد. از طرفی نیزمدتی است که تست رایگان کرونا توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با همکاری برخی داشنگاه های علوم پزشکی با اولویت مناطق کم برخوردار پایتخت مانند شوش و علی آباد آغاز شده و به گفته مسوولین این معاونت بزودی به تعداد پایگاه های مربوطه افزوده خواهد شد و این اقدام در همه ایستگاه ها انجام می گیرد.
رویکردی که زمینه سازی برای ارائه واکسن کرونا در مترو هم فراهم کرده و حالا مسوولان مترو معتقدند حتی آمادگی برای تزریق واکسن کرونا در ایستگاه های مترو وجود دارد و شهرداری می تواند در این زمینه با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ورود یابد.

درباره موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی در متروی پایتخت، انجام تست رایگان در برخی از ایستگاه‌های مترو آخرین اقدامات درباره موضوع دستفروشان،‌ راه‌اندازی گالری‌های جدید در مترو، آمادگی برای تزریق واکسن کرونا در مترو و تبدیل مترو پایتخت به یک موزه عمومی و مباحث مختلف با سید مجتبی تقوی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران، به بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.