چالش‌های بزرگ محله عباس آباد با سه دهه قدمت

عضو شورای شهر تهران، کانال متعفن فاضلاب محله «عباس‌آباد» شهر ری را ابر مشکل اهالی دانسته و از شرکت آبفا خواست تا برای حل این معضل بعد از بیش از سه دهه، راهکاری در نظر بگیرد.

به نقل از ایمنا، ناصر امانی در تشریح جزئیات بازدید خود از محله عباس‌آباد شهر ری، عنوان کرد: عباس آباد محله‌ای در حریم شهر تهران است که بزرگ‌ترین معضل، بوی تعفن کانال فاضلابی است که از حاشیه آن گذر می‌کند. کانالی که زمانی از خانه‌های مسکونی فاصله زیادی داشته اما در سایه ساخت و ساز گسترده، حالا در کنار آن‌ها قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: این کانال از مرکز تصفیه جنوب خارج شده و به سمت ورامین می‌رود. مطابق با بررسی‌ها؛ حجم فاضلاب وارداتی به این تصفیه خانه بیش از ظرفیت است و بخشی از این فاضلاب بدون تصفیه وارد محیط زیست می‌شود.

امانی با اشاره به وجود کانال سرخه حصار در حاشیه محله عباس‌آباد نیز تصریح کرد: این کانال آب‌های سطحی و فاضلاب را از مناطق ۴.۱۳، ۱۴.۱۵ و ۲۰ عبور می‌دهد. زمستان‌ها حجم آب کانال افزایش پیدا می‌کند و بوی شدیدتری ایجاد می‌کند. وجود حیوانات موذی مثل موش که شرایط زیستی مناسبی برایشان از رهگذر این کانال ایجاد شده، یکی از دیگر از معضلات محله است.