آخرین وضعیت تخصیص و بازبینی شناسه های ملی شهرداریها و دهیاریها اعلام شد

مدیرکل دفترنوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص آخرین وضعیت شناسه ملی اشخاص حقوقی و ارایه دسترسی سامانه ای تخصیص و بازبینی شناسه ملی به دفاتر امور شهری و روستایی استانداری ها اعلام کرد: طی سال ۱۳۹۹ امور مربوط به تخصیص و بازبینی شناسه ملی ۲۲۰۰ مورد از شهرداریها و دهیاریها انجام شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری­ها و دهیاریهای کشور، عباس کرکه آبادی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: براساس مصوبه 1393.11.1 هیات محترم وزیران، شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان عددی یکتا به منظور تفکیک اشخاص حقوقی و انجام شفاف امور قانونی، مالی و ... آنها مطرح گردید و برهمین اساس، در راستای تخصیص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی مرتبط با ساختار وزارت کشور(شهرداری، دهیاری و ...)؛ دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری­ها و دهیاری­های کشور در تعامل با هیات محترم ماده(9) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از ابتدای سال 1393 تا پایان اسفند ماه سال 1399، اقدام به تخصیص شناسه ملی مربوط به 48هزار مورد از اشخاص حقوقی (شامل:شهرداریها،‌ سازمان­های وابسته به شهرداریها، سازمان­های وابسته به استان و دهیاریها) نموده است که این امر همچنان درحال انجام و پیگیری است.

وی افزود: در سال 1397، شناسه ملی 2960 دهیاری و 40 شهرداری و در سال 1398 شناسه ملی 1100 دهیاری و 30 شهرداری تازه تاسیس صادر شده است.

کرکه آبادی اضافه کرد: در سال 1399، از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفندماه، امور مربوط به تخصیص و بازبینی شناسه ملی 2200 مورد از دهیاریها و شهرداریها انجام شده است.

وی در پایان اضافه کرد: استان­های سیستان و بلوچستان، کرمان،‌کرمانشاه و ‌لرستان دارای بیشترین تعداد دهیاریهای فاقد شناسه ملی هستند که می­بایستی پس از پیگیری اخذ شناسه ملی شورا از دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور؛ نسبت به ارایه درخواست شناسه ملی برای دهیاری از طریق دسترسی استانی سامانه شناسه ملی به این دفتر اقدام نمایند.