اصلی‌ترین موانع نوسازی تاکسی‌های فرسوده تهران

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چالش‌هایی که بر سر راه نوسازی تاکسی‌های فرسوده در تهران وجود دارد، اظهار کرد: برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، چند مساله جدی وجود دارد که اولین آن قیمت خودرو است و در گام نخست باید برای قیمت خودروی تاکسی فکری شود.

وی ادامه داد: در این سال‌ها قیمت خودرو به اندازه‌ای افزایش داشته که رانندگان تاکسی اگر بخواهند با این قیمت خودروهای نو بخرند، عملاً درآمدها در مقایسه با هزینه‌ای که می‌کنند متناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی رانندگان تاکسی با ۱۰ تا ۲۰ میلیون می‌توانستند خودرو جدید خریداری کنند اما در حال حاضر قیمت خودرو بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بوده و به عبارتی ۱۰ برابر شده است.

وی در ادامه گفت: این افزایش قیمت در حالی است که درآمد رانندگان تاکسی ۱۰ برابر که نشده، به خاطر شرایط کرونایی که مردم ترجیح می‌دهند برای تردد کم‌تر از تاکسی استفاده کنند کاهش هم داشته است.

تشکری هاشمی با اشاره به تأخیر تولید کنندگان داخلی خودرو در تحویل تعهداتشان، گفت: باید در این جوزه تسهیل انجام شده و زمان انتظار برای تحویل خودروهای نو طولانی نشود.