ادغام دو معاونت شهرداری تهران رأی آورد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رای موافق با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی موافقت کردند.

به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی در دستور کار خود داشتند که در همین راستا حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاونت منابع انسانی، گفت: این مجموعه با این ادغام می‌تواند چابک‌تر و به صورت فرابخشی در شهرداری تهران عمل کند. این اقدام انقلابی و عجیبی نیست و ۱۸ کلانشهر ایران نیز این ادغام را انجام داده اند. همه شهرها این کار را کرده‌اند؛ چرا که نقشه راه تحول اداری کشور است و سازمان استخدامی کشور نیز بر این مساله پافشاری دارد چرا که کلانشهرها آن را انجام دادند. 

وی در واکنش به اینکه چرا شهرداری خودش اقدام نکرده است؟ گفت: چون شورا الزام کرد که برای اصلاح ساختار تفسیر آن را به شورا ارائه دهد. 

مظاهریان درباره نگرانی از تعدیل نیروهایی که به صورت پیمانکاری و قراردادی با شهرداری در حال کار هستند در پی ادغام دو معاونت گفت: زمانی که من وارد شهرداری شدم ۶۵ هزارنفر نیرو داشت و اکنون ۵۹ هزار نفر نیرو دارد و هیچ تعدیلی صورت نگرفت بلکه ورودی را کنترل کردیم و خروج را آزاد و به صورت انگیزشی انجام دادیم. این تعهد را می‌دهم که این اقدام بر مبنای تعدیل نیست.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با۱۶ رأی موافق با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی موافقت کردند.