نقش یک پروژه ملی بر زندگی اهالی محله «سعیدآباد»

عضو شورای شهر تهران تکمیل و بهره‌برداری از پروژه بزرگراه شهید بروجردی، که یک پروژه‌ای ملی است را با قدرت از ستاد مرکزی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری می کند.

به نقل از مهر، ناصر امانی، عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در اولین محله گردی‌اش همراه با مدیر محله، شورایاران و اهالی محله سعیدآباد در منطقه ۱۸، در جریان جزئیات معضلات و چالش‌های یکی از محروم‌ترین مناطق تهران قرار گرفت.

محله سعیدآباد در حاشیه تهران و در محاصره زمین‌های کشاورزی و باغات است، سرانه فضای سبز کافی دارد اما این ویژگی در کنار سایر چالش‌های محله به چشم ساکنانش نمی‌آید. اولین موضوعی که مدیر محله و تک تک اهالی به محض دیدار با عضو شورا مطرح کردند نیمه‌کار بودن پروژه بزرگراه شهید بروجردی بعد از ۲۵ سال از زمان کلنگ‌زنی آن است. پروژه‌ای که معارضان بسیار زیاد، مشکلات مالی، مدیریتی و غیره سبب شده تا فاصله‌ای میان دو محله ۱۷ شهریور و شادآباد با سعیدآباد ایجاد کند. این فاصله برای محله سعیدآباد محرومیت به بار آورده است؛ به طوری که اهالی حتی برای تهیه نان سنگک نیز باید مسافت زیادی طی کرده و به دو محله آن طرف بزرگراه بروند.

حضور معتادان متجاهر در کلونی‌های بزرگراه هرچند امنیت ساکنان سعیدآباد را در شب تهدید می‌کند اما نگرانی‌شان بابت نبود درمانگاه حتی برای تزریق یک آمپول، آن هم در شرایطی که کشور درگیر پاندمی است، سبب می‌شود پیرزنی برای در میان گذاشتن آن با عضو شورا پله‌های شیب دار خانه‌اش را طی کرده و با استیصال دردش را با او در میان بگذارد. امانی در این باره بر ضرورت همکاری اداره بهداشت و درمان تهران با شهرداری و مردم تاکید کرد.

فیاض، شهردار منطقه ۱۸ در قسمتی از بازدید همراه با عضو شورا و در میان شورایاران و اهالی محله، در این باره گفت که؛ پروژه بزرگراه شهید بروجردی، پروژه‌ای ملی است و به سرانجام رساندن آن در محدوده اختیارات شهرداری منطقه نیست، موضوعی که امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز بر آن صحه گذاشته و گفت که؛ تکمیل و بهره‌برداری آن را با قدرت از ستاد مرکزی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری خواهد کرد.

اهالی محله سعیدآباد با ناراحتی از سرقت‌هایی که پشت خانه‌های مجاور باغات و زمین‌های کشاورزی رخ می‌دهد، گفتند. همزمان نبود دبیرستان یکی از بزرگ‌ترین معضلات محله سعیدآباد است. موضوعی که امنیت فرزندانشان را تهدید کرده و در عین حال هزینه جابه‌جایی با سرویس مدرسه را برگردنشان می‌گذارد. امانی در واکنش با این موضوع تاکید کرد که؛ احداث مدرسه در چارچوب وظایف مدیریت شهری نیست اما به عنوان نماینده مردم از آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری می‌کند.