اتصال روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پرسرعت اینترنت

وزیر جدید ارتباطات گفت: روستاهایی که هنوز به شبکه ارتباطی متصل نشده‌اند بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری مهر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم ظهر امروز با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.

عیسی زارع پور بعد از دریافت رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی و حضور در نخستین جلسه دولت سیزدهم، ظهر امروز ۴ شهریورماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر کار وزارت را از محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات تحویل گرفت.

ورود وزیر ارتباطات با استقبال محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق و معاونین و مدیران وزارت ارتباطات همراه بود و زارع پور نیز در جلسه‌ای که برای خیرمقدم به وزیر جدید ارتباطات برگزار شد با اشاره به رأی بالای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: این رأی بالا کار ما را سخت‌تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار مجاهدانه، مدبرانه و متخصصانه به این اعتماد پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده است، ادامه داد: باید از فرصت‌های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب‌های آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم. البته در سال‌های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، خاطرنشان کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی خطاب به مدیران و معاونین وزارت ارتباطات تاکید کرد که تاکنون کار سختی داشته اید و از هم اکنون نیز کار شما سخت‌تر می‌شود و باید برای پیشبرد برنامه‌ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی‌های مردم را برطرف کنیم.

زارع پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌هایی این حوزه با توجه به مؤلفه‌های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب‌های آن است و این نگاه فرصت‌محور می‌تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.