دفاتر امور شهری و شوراهای برتر استانداری ها انتخاب شدند

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت از انتخاب دفاتر امور شهری و شوراهای برتر استانداری ها در سنجش تعامل با دفاتر تخصصی این سازمان در سال ۱۳۹۹ و تقدیر از آنها خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دکتر حسین رجب صلاحی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: موضوع ارزیابی میزان تعامل مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای اولین بار در سال گذشته در دستور کار معاونت امور شهرداری ها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پایش تحقق اهداف سازمانی از طریق سنجش کارکرد برای بررسی کارآیی و اثربخشی از اصول اصلی پویایی هر سازمان است، اضافه کرد: هدایت و راهبری صحیح و مطلوب شهرداری‌ها به منظور تحقق اهداف مورد انتظار در زمینه توسعه پایدار شهری، از ضرورت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا پویایی و عملکرد مؤثر دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها، به‌عنوان متولیان این مهم در سطح استان، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رجب صلاحی افزود: در همین راستا بر اساس شیوه‌نامه سنجش تعامل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و30 شاخص مربوطه به سنجش، میزان تعامل این دفاتر با دفاتر تخصصی سازمان و دفتر امور شوراهای وزارت کشور در سال1399 ارزیابی شد.

وی ادامه داد: باتوجه به ارزیابی نتایج و جمع‌بندی های صورت گرفته، دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریهای هرمزگان، اصفهان، یزد، سمنان، قزوین و بوشهر بالاترین امتیاز را کسب نموده اند که توسط رئیس سازمان شهرداری ها و دهیای های کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: به‌منظور توانمند‌سازی، افزایش سطح تعاملات فی‌ما‌بین و رفع مشکلات احتمالی، در استانهایی که امتیاز نهایی ارزیابی آنها از میانگین نمرات پایین‌تر شد؛ مواردی که عملکرد دفتر امور شهری و شوراها ضعیف ارزیابی شده باشد به معاونت امور عمرانی استانداری اعلام تا آن معاونت ضمن شناسایی نقاط ضعف، جهت مرتفع نمودن آن تلاش نماید.

رجب صلاحی افزود: با توجه به تاثیرگذاری و نتایج مثبت ارزیابی دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها در تعامل با دفاتر تخصصی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، ارزیابی میزان تعامل دفاتر امور شهری در سال1400 با اخذ شاخص‌های جدید از دفاتر سازمان در دستور کار قرار گرفت.