بر راه اندازی تراموا اصرار داریم

شهردار اصفهان گفت: اگر هزار نفر در زیر زمین دور از چشم مردم برای احداث مترو فعال هستند، اگر بر احداث رینگ چهارم اصرار داریم، اگر تاکید داریم تا پایان سال باید ۱۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ساخته شود، بدین معنا است که شهرداری دغدغه رفع مسئله ترافیک و معضل آلودگی هوا را دارد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگوی هفته که بعد از ظهر سه شنبه ۲۳ دی ماه- از شبکه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه شهرداری اصفهان حوزه بسیار وسیعی است و چنانچه بتوان این بخش را به درستی مدیریت و کنترل کرد، یقیناً تأثیر مهمی بر کل شهر خواهد گذاشت.

وی در خصوص وضعیت پروژه مترو توضیح داد: برای خط دوم مترو باید حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم تا این خط تکمیل شود، تاکنون دستگاه حفاری TBM در دو لاین، هرکدام نزدیک به ۳.۵ کیلومتر پیشرفت کرده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه TBM بهمن ماه در جبهه غرب در زمین قرار می‌گیرد و کاترهد کار خود را آغاز می‌کند، اگر از ۱۶ ایستگاه، برخی تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته؛ اگر طی این دو سه سال مستقیم و غیر مستقیم، ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و هزار انسان زیر زمین دور از چشم مردم کار می‌کنند، اگر بر احداث رینگ چهارم اصرار داریم، اگر تاکید داریم تا پایان سال باید ۱۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ساخته شود و در برنامه ۱۴۰۵، ۷۷۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری پیش بینی شده است، اگر امروز در تلاش برای ساخت تراموا هستیم و اگر در هر نقطه‌ای از شهر تحولات رخ می‌دهد، بدین معنا است که ما به دنبال این هستیم که مسئله ترافیک و معضل آلاینده‌ها را حل کنیم.

وی با اشاره به نگاه‌های محیط زیستی، گفت: امروز بیشتر بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است و بر ساخت تراموا اصرار داریم که این به دلیل نگاه محیط زیستی است.

شهردار اصفهان در خطاب به نقادان ساخت تراموا گفت: از تک تک کسانی که نقد می‌کنند سپاسگزارم، اما ایران می‌تواند تراموا داشته باشد، نباید گفته شود که تراموا برق مصرف می‌کند، زیرا در غیر این صورت خودروهایی جایگزین می‌شود که گازوئیل مصرف می‌کند و چنانچه به دنبال هوای پاک هستیم، باید همه به هم کمک کنیم.

نوروزی تاکید کرد: فضای نقد در این دوره شهرداری باز بوده است و یکی از دلایل موفقیت این دوره شهرداری نیز همین بوده است اما از همه درخواست داریم انصاف رعایت شود تا نقد سرکوب نشود و تداوم پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: من از شهروندان خواهش دارم اگر می‌توانند به جای خودرو از تاکسی استفاده کنند، اگر می‌توانند به جای تاکسی از اتوبوس استفاده کنند و به جای اتوبوس از مترو استفاده کنند. این شهر زبانزد همه جهان است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اهمیت توجه به مسائل محیط زیستی همانند حیات بشری مهم است و هدف آن حفظ سلامت انسان‌ها است و لذا ما در برنامه‌های خود با این نگاه پروژه‌ها را ادامه دادیم.