تعریض معابر مهمترین برنامه شهرداری اراک است

سرپرست شهرداری اراک گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و رفع گره های ترافیکی تعریض معابر به صورت جدی در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا بیاتیان در جلسه علنی شورای شهر اراک اظهار کرد: با حمایت اعضای شورا خیابان سیدالشهدا (ع) را تا قبل از سال ۱۴۰۰ به خیابان دانشگاه و به دنبال آن به خیابان جمهوری اسلامی، بلوار قدس و خیابان هپکو متصل می‌کنیم، با اجرای این مهم، یک رینگ ترافیکی در شهر ایجاد می‌شود. در این راستا ظرف ۱۵ روز آینده مسیری که از خانه سازی قنات به سمت خیابان دانشگاه است، آزادسازی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص ملک حاج باشی که ۲ خانوار صاحب ملک هستند، شهرداری با وکیل یکی از مالکان به جمع‌بندی رسیده و اگر شرایط به نحو مطلوب پیش رود با حمایت معاون عمرانی استانداری، عملیات آزادسازی معبر مربوط به ملک حاج باشی را قبل از سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌کنیم. همچنین بازگشایی معبر انتهای خیابان عضد در دستور کار شهرداری قرار دارد که در صورت توافق با مالک، عملیات آزادسازی معبر صورت می‌گیرد.

سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه بازگشایی ادامه مسیر بلوار غدیر سنجان که مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و اعضای شورای شهر است، در دستور کار شهرداری قرار دارد، تاکید کرد: از امروز مرحله اول عملیات تملک و بازگشایی معبر تا مصلی سنجان در دستور کار قرار گرفته است و اگر عملیات بازگشایی ادامه مسیر بلوار غدیر انجام شود، حجم زیادی از بار ترافیکی بلوار کربلا رفع و به این مسیر منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مورد دیگری که در بحث تعریض معابر باید جدی دنبال شود، بازگشایی خیابان شهید فردین پور است که چندین سال به صورت نیمه‌کاره رها شده که اگر چند ملک واقع در قسمت انتهایی خیابان تملک و تخریب شود، این خیابان به صورت کامل بازگشایی می‌شود.