سال نونوار شدن اتوبوس‌های فرسوده اراک

کلانشهر اراک یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و امروز با توجه به مهاجرت پذیری به دلیل صنعتی بودن و جذب نیروی کار، جمعیت در آن روز به روز در حال افزایش است از این رو ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، ایمن، ارزان و پاک دوچندان می‌شود.


به نقل از ایمنا، ارائه خدمات مناسب و به هنگام ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند در کاهش انگیزه افراد به استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جلوگیری از تحمیل هزینه سنگین و ایجاد آلودگی زیست محیطی و مصرف بی رویه سوخت مؤثر باشد. ناوگان اتوبوسرانی به عنوان گزینه مناسب و کم هزینه برای گسترش خدمات حمل و نقل شهری است. این ناوگان با برخورداری از سهم بیشتری از مسافران در کاهش آلودگی بسیار مؤثر است و با توسعه آن می‌توان در راستای کاهش آلودگی هوا به ویژه در شهرهای آلوده‌ای همچون اراک، گام‌های مؤثر برداشت.

با وجود شیوع ویروس کرونا هنوز هم افراد زیادی از اتوبوس و تاکسی برای رفت و آمدهای خود استفاده می‌کنند که اعتمادسازی و ایجاد شرایط ایمن برای این افراد در وضعیتی چنین بحرانی مسئله‌ای است که باید بیش از همیشه مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

در کنار گفته‌های معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک در خصوص ضدعفونی روزانه و شست و شوی ویژه اتوبوس‌های عمومی از تصویب بودجه پیشنهادی برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده کلانشهر اراک در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری خبر داد؛ بازسازی و نوسازی ناوگان عمومی اراک اتفاقی است که مردم چند سالی است منتظر آن هستند، بنابراین امیدواریم این اقدام در حد مصوبه باقی نمانده و در سال جدید شاهد اقدامی جدی در راستای نوسازی اتوبوس‌های شهر باشیم.