تخصیص یک میلیارد دلار به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معرفی طرح‌های حمل‌ونقل شهری شهرداری ها شامل توسعه ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری شهرداری‌ها برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ به بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ دکتر مسعود نصرتی ضمن اعلام این خبر افزود: به استناد بند "د" تبصره (5) قانون بودجه سال 1399 کل کشور ردیفی برای کمک به شهرداری‌ها از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی‌شده است که در این رابطه، پس از دریافت درخواست شهرداری‌ها و بررسی تخصصی و فنی طرح توجیهی پروژه‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور، صورت مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری تعیین و معرفی آنها توسط وزیر محترم کشور به بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا در روزهای اخیر تعدادی از شهرداری‌ها برای استفاده از اعتبارات اوراق مشارکت سال 1399 با امضاء وزیر محترم کشور به بانک مرکزی معرفی‌شده‌اند که شهرداری‌های معرفی‌شده برای طرح توسعه ناوگان اتوبوسرانی درون شهری عبارتند از: شهرداری تبریز به میزان 1000 میلیارد ریال، شهرداری زاهدان به میزان 900 میلیارد ریال، شهرداری ارومیه به میزان 600 میلیارد ریال، شهرداری شاهین شهر به میزان 500 میلیارد ریال.

نصرتی اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و قطار شهری، شهرداری قم به میزان 3000 میلیارد ریال، شهرداری اصفهان به میزان 4000 میلیارد ریال و شهرداری اسلامشهر به میزان 1000 میلیارد ریال به بانک مرکزی معرفی‌شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: با معرفی شهرداریهای اشاره شده، جمع اوراق مشارکت تائید شده از سوی وزارت کشور به مبلغ 58 هزار 200 میلیارد ریال رسیده که معادل 73 درصد کل مبلغ پیش بینی شده در قانون می باشد.

وی افزود: در روزهای آتی نیز سایر شهرداریها به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تا سقف مبلغ بند (د) تبصره (ه) قانون بودجه سال 1391 کشور برای ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت، معرفی خواهند شد.