بازی برنامه ریزی: درس‌هایی از شهرهای بزرگ


بازی برنامه‌ریزی: درس‌هایی از شهرهای بزرگ

The Planning Game: Lessons from Great Cities

نویسنده: الکساندر گاروین
(Alexander Garvin)

تاریخ انتشار: 2013

ناشر: W. W. Norton & Company

تعداد صفحات: 224 صفحه

درباره کتاب:

"بازی برنامه ریزی: درس‌هایی از شهرهای بزرگ"، مروری متمرکز، دقیق و پیچیده در مورد چگونگی کار برنامه ریزی شهری را ارائه می دهد، سخاوتمندانه با 200 عکس رنگارنگ، نمودار و نقشه که به طور صریح برای کتاب ایجاد شده است. این رویکرد قلمرو عمومی برای برنامه ریزی را ارائه می دهد - رویکردی که بر اهمیت سرمایه گذاری های عمومی در آنچه در اختیار داریم تأکید می کند:
خیابان ها، میادین، پارک ها، زیرساخت ها و ساختمان های عمومی آنها عناصر اساسی در هر جامعه هستند و راهی برای تعیین آینده ما هستند.

این کتاب برنامه ریزی در هر سطح را توضیح می دهد، فعالیت‌هایی را که برای تبدیل موفقیت آمیز یک جامعه انجام می شود، به عنوان مثال چهار شهر و نیروهای محرک رنگارنگ آنها را توضیح می دهد:
پاریس (بارون ژرژ-اوژن هاوسمن) ، نیویورک (رابرت موزس) ، شیکاگو (دانیل برنهام) ، و فیلادلفیا (ادموند بیکن).
"بازی برنامه‌ریزی" یک منبع ارزشمند برای برنامه ریزان، دانشجویان، رهبران جامعه و همه کسانی است که در ایجاد مکان های بهتر برای زندگی درگیر هستند.

درباره نویسنده:

الکساندر گاروین زندگی حرفه ای خود را در زمینه برنامه ریزی شهری و املاک و مستغلات با تدریس ، معماری و خدمات عمومی ترکیب کرده است. وی در حال حاضر رئیس و مدیرعامل AGA Public Realm Strategists، Inc.، یک شرکت برنامه ریزی و طراحی در شهر نیویورک است که مسئول طرح های اصلی برای Atlanta BeltLine است.

وی بین سال‌های 1996 و 2005 مدیر عامل برنامه ریزی در NYC2012 بود، کمیته ای که برای آوردن بازی‌های المپیک تابستانی به نیویورک در سال 2012 تأسیس شد و طی سال‌های 2002-2003 به عنوان معاون رئیس جمهور در امور برنامه ریزی ، طراحی و توسعه و مسئول برنامه ریزی برای بازسازی مرکز تجارت جهانی برای شرکت توسعه منهتن سفلی بود. طی 48 سال گذشته سمت های برجسته ای را در پنج دوره شهرداری نیویورک از جمله معاون کمیساریای مسکن و کمیساریای برنامه ریزی شهر داشته است.

گاروین برنده جوایز متعددی از جمله جایزه استادکاری انجمن هنری شهرداری در نیویورک برای بهترین برنامه ریزی و طراحی شهری ، جایزه شایستگی فصل انستیتوی معماران نیویورک و جایزه خدمات برجسته انجمن برنامه ریزی آمریکا شهر نیویورک است.

گاروین علاوه بر کار حرفه ای خود، طی 52 سال گذشته در دانشگاه ییل، تدریس کرده است، جایی که وی به عنوان استاد راهنمای برنامه ریزی و مدیریت شهری، دوره های مختلفی را در زمینه معماری، برنامه‌ریزی شهر و توسعه املاک تدریس کرده است.  گاروین همچنین کارگاه های آموزشی مربوط به توسعه اساسی املاک و مستغلات را برای موسسه Urban Land تدریس کرده است.
وی نویسنده کتاب «شهر آمریکایی: چه کار می کند و چه نمی کند» است که تاکنون سه بار چاپ شده است.

برخی از سایر کتاب‌های وی:

- بازی برنامه ریزی
- پارک های عمومی: کلید اجتماعات قابل زندگی 
- چه چیزی باعث ایجاد یک شهر بزرگ می شود
- جدیدترین کتاب او که در مه 2019 با نام "جزیره مطبوعات، قلب شهر: ایجاد مرکز زندگی پر جنب و جوش برای قرن جدید" (Island Press The Heart of City: Creating Vibrant Downtown for a New Century ) منتشر شد.

 

برخی سایت هایی که می توانید این کتاب را تهیه نمایید:

https://www.amazon.com/Planning-Game-Lessons-Great-Cities/dp/0393733440

 

آیا شما این کتاب را خوانده اید؟
نظر خود در مورد این کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید: