WALKABLE CITY: How Downtown Can Save America, One Step at a Time

WALKABLE CITY: How Downtown Can Save America, One Step at a Time

نویسنده: Jeff Speck

موضوع: رونق شهرنشینی، قابلیت پیاده روی، چگونگی تغییر شهر ، ایجاد فضاهای منطقی شهری

ناشر: ‎ North Point Press; Reprint edition

تاریخ انتشار: 2013

تعداد صفحات: ‎ 320

کتاب WALKABLE CITY؛ بهترین کتاب سال از نظر Planetizen و انجمن معماران منظر آمریکا است. جف اسپک، کتاب خود را به تعیین آنچه باعث رونق شهرها می شود، اختصاص داده است و قابلیت پیاده روی را به عنوان یک عامل اساسی، در نظر گرفته است. در واقع منظور او، تبدیل مرکز شهر به یک مکان قابل پیاده روی است. این کتاب، چشم انداز عملی، ضروری و الهام بخشی از نحوه آمریکایی سازی ارائه می دهد و مجددا، شهرها را به شکل عالی، نشان می دهد.

"Walkable City" کتابی پرتحرک و تحقیق شده است و نحوه مشاهده شما از شهرها را تغییر می دهد. همچنین، درباره اجرای ایده های برنامه ریزی زندگی روزمره شهرهای ایالات متحده، بحث می کند.

"کتاب درخشان و سرگرم کننده جف اسپک به ما یادآوری می کند که در آمریکا، این استثنا به راحتی می تواند به یک قاعده تبدیل شود؛ شهرداران، برنامه ریزان و شهروندان بیش از این به دنبال این چشم انداز قدرتمند و قابل دستیابی نیستند که چگونه می توان شهرهای معمولی خود را دوباره بزرگ جلوه داد.

نویسنده فقط به پیاده روها و مسیرهای پیاده روی تمرکز نمی کند، بلکه به این نکته نیز توجه دارد که سایر عناصر فیزیکی مانند اتوبوس ها، راه آهن و حتی درختان می توانند از مسیرهای پیاده روی تعریف یا تقویت شوند. بنابراین در حالی که این کتاب، شهر قابل پیاده روی نامیده می شود، همچنین بینش بسیار ارزشمندی به عناصر دیگر می دهد.

"شهرها، آینده نسل بشر هستند و جف اسپک می داند که چگونه آنها را به نتیجه برساند. او در Walkable City، نحوه ایجاد فضاهای منطقی شهری و بهبود کیفیت زندگی را با نشان دادن فاجعه جهانی زیست محیطی، توضیح می دهد.

جف اسپک، همراه و بی صدا بر روی شانه شما نشسته و شما را به دیدن جامعه خود با چشمانی تازه، دعوت می کند. او پیاده روی را به عنوان دانش گسترده ای در مورد شهرنشینی و مکان سازی مطرح می کند.

واقعیت کلیدی که"جف اسپک" در مورد شهرهای بزرگ درک می کند، این است که خیابان ها بیش از ساختمان ها اهمیت دارند. از دید او، نکته مهم در مورد خیابان های بزرگ این است که افرادی که در امتداد آنها قدم می زنند، اهمیت بیشتری نسبت به اتومبیل هایی دارند که از آنها عبور می کنند. Walkable City؛ شاهدی برای شهرهای قابل زندگی و ارزش های پشت آن است.

امروزه، به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، نیاز به ساخت مکان های قابل پیاده روی شهری داریم. جف اسپک نشان می دهد که چگونه می توان این کار را با همان سبک مشخصی انجام داد که ما در کتاب Suburban Nation عاشق آن می شویم.

درباره نویسنده
جف اسپک، نویسنده کتاب پرفروش Suburban Nation، برنامه ریز شهری است که از رشد هوشمند و طراحی پایدار دفاع می کند. وی به عنوان مدیر سابق طراحی در بنیاد ملی هنری، بر موسسه شهرداران در زمینه طراحی شهر نظارت کرد؛ جایی که او با ده ها شهردار آمریکایی در مورد مهمترین چالش های برنامه ریزی شهری همکاری کرد. او مدیریت دفتری مخصوص طراحی را در واشنگتن دی سی، بر عهده دارد.

آثار دیگر
Suburban Nation: The Rise of Sprawl and the Decline of the American Dream
The Smart Growth Manual
Walkable City Rules: 101 Steps to Making Better Places

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon