شهرداری ملارد

با توسعه گرفتن روند عمران و آبادانی روستاهای ملارد و جمعیت آن، از سال 1372، مکاتباتی برای تبدیل ملارد به شهر و تاسیس شهرداری از سوی مردم ملارد، بخشداری و فرمانداری شهریار با وزرات کشور انجام گرفت و سرانجام به نتیجه رسید.
(برای آشنایی با شهر ملارد کلیک کنید.)

بر اساس تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی با رای اکثریت وزرای عضو کمیسیون سیاسی-دفاعی هیئت دولت در جلسه مورخ 8 مرداد ماه 1374: روستاهای سرآسیابِ ملارد و ملارد از توابع دهستان ملارد تابع بخش مرکزی شهرستان شهریار، ادغام و به نام شهر ملارد شناخته شد و در محل مذکور‌ شهرداری تأسیس شد.‌

این تصویب‌نامه در تاریخ 18 مرداد 1374 به تأیید ریاست جمهوری وقت آیت الله هاشمی رفسنجانی رسید. از همان سال با همت شهرداران ملارد، نسیم توسعه شهری، خدمت رسانی و شکوفایی وزیدن گرفت و می توان گفت پس از انقلاب، شهرداری ملارد گام های بزرگی در جهت توسعه و آبادانی شهر ملارد با توجه به رشد روز افزون جمعیت ملارد برداشته است. مهندس محمد صادق کولیوند؛
شهردار فعلی ملارد است.

 اقدامات شهرداری ملارد
اکنون شهر ملارد با همت تلاشگران عرصه عمران و آبادانی شهری، دارای ۱۸ بلوار با عرض بین ۳۰ تا ۵۵ متر به طول مجموع بیش از ۳۳۰۰۰ متر ۶۶ خیابان اصلی به طول مجموع بیش از ۶۵۰۰۰ متر بیش از ۳۳۴ خیابان فرعی با طول بیش از ۳۶۰۰۰ متر میباشد و در مجموع دارای ۱۳۴۰۰۰ متر بلوار و خیابان است که مسیر دسترسی هرچه بهتر شهروندان و همیهنان عزیز به نقاط مختلف شهر ملارد می باشد.

بلوار رسلول اکرم محور دسترسی از ملارد به سمت کرج می باشد که تا ابتدای فردیس کشیده شده است. این خیابان در ابتدا یک خیابان بسیار مستهلک و دو لان بود و با توجه به روند رشد جمعیتی پاسخگوی میزان رفت آمد شهرواندان نبود و شهرداری ملارد آن را تبدیل به بلوار ۴۵ متری به طول ۴۹۰۰ متر در دوباند و هرباند ۳ تا ۴ لاین نمود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

بلوار چیتگر مسیر ترانزیتی است که مانند بلوار رسول اکرم در دولاین بود و شهرداری ملارد در حوزه استحفاظی خود آن را به بلوار ۴۵ متری با طول ۵۰۰۰ متر تبدیل نمود. میدان شهدا یا همان چهارراه ملارد در قدیم یک چهارراه ساده بود، ولی اکنون شهرداری ملارد آن را تبدیل به میدانی با هندسه ای خاص در جهت رفع نیازهای ترافیکی و ارتباطی شرق و غرب و شمال جنوب خود نموده است.

از خیابان های مهم احداث شده پس از شهرداری ملارد می توان به این خیابان ها اشاره نمود: خیابان امام خمینی که خیابانی کلیدی و خیابانی تجاری می باشد؛ با طول ۱۴۷۰ متر و عرض ۱۴ متر خیابان اطلس شرقی و غربی با طول ۲۷۵۰ متر که قسمت شرقی آن در سال های اخیر مورد سکونت قرار گرفته است. خیابان دانش غربی و شرقی با طول۲۷۷۰ متر که قسمت شرقی آن در سال های اخیر مورد سکونت قرار گرفته است. خیابان های بهاره غربی و بهاره شرقی با طول ۱۵۰۰ و ۱۳۵۰ متر خیابان دکتر حسابی با طول ۳۰۰۰ متر و خیابان پرنیان با طول ۱۲۰۰ متر از دیگر خیابان های مهم و تجاری با تراکم جمعیت بالا در این شهر هستند.

 منبع
شهرداری ملارد