کرونا تأثیر طولانی مدت بر جوامع روستایی خواهد داشت

اگرچه واکسیناسیون علیه کرونا در انگلیس آغاز شده است، اما تأثیرات همه گیری بر اقتصاد و جامعه برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. به ویژه جوامع روستایی به شدت آسیب خواهند دید. تعطیلی مراکز محلی مانند کافه ها و مراکز اجتماعی در مناطق روستایی و دورافتاده در چند سال اخیر روندی عادی داشته است. بیماری همه گیر احتمالاً این موضوع را تشدید می کند. درک تأثیر کرونا هنگام بررسی آینده بلند مدت جوامع روستایی انگلستان بسیار مهم است.

اگرچه مطمئناً ضروری است، اما معرفی فاصله اجتماعی، قرنطینه ملی و سیستم های ردیفی در سطح ملی و محلی از مارس 2020 تقریباً مانع فعالیت اقتصادی در سراسر کشور شده است. مشاغل بدون توجه به بازده کافی، زمان و منابع خود را صرف سازگاری با قوانین و مقررات همیشه در حال تغییر کرده اند. با این حال تأثیر اقدامات اعمال شده توسط دولت برای مهار این بیماری (مانند تعطیلی مشاغل غیر ضروری و دستورالعمل کار در خانه در صورت امکان) به ویژه در جوامع روستایی به شدت احساس شده است.

از زمان شروع بحران تعطیلی مشاغل به معنای کار افراد کمتری است. این به نوبه خود منجر به درآمد کمتری برای حمایت از مغازه ها و خدمات محلی شد که توانسته اند سرپا بمانند. این مشکل، با توجه به تعداد مشتری کمتری که دارند و حجم کمتر مراجعین در مقایسه با مناطق شهری, دردسر فعلی خرده فروشان روستایی است. همچنین کار در خانه در بسیاری از مناطق روستایی دشوارتر است. عدم دسترسی به پهنای باند اینترنت با کیفیت بالاتر برای ساکنان روستاها تأثیر منفی بر روی افراد مورد نیاز برای کار، تحصیل در مدرسه یا تحصیل از خانه داشت. این امر هم بر سطح بهره وری و هم بر کیفیت خدمات مورد استفاده کاربران روستایی تأثیر می گذارد.

 

جنبه های دیگر همه گیری نیز در مناطق روستایی سخت تر شده است. به طور متوسط ​​افراد مسن و بازنشسته بیشتری در مقایسه با اماکن شهری و حومه ای در این مناطق زندگی می کنند و این افراد به طور قابل توجهی در معرض خطر ویروس هستند. بنابراین موارد محافظت و میزان انزوای خودخواسته در بین ساکنان روستاها به طور مکرر و گسترده است و سطح مراقبت های ویژه مورد نیاز در مناطق روستایی نیز بالاتر است.

گزارش جدیدی از اتاق فکر سلامت "نافیلد تراست" نشان می دهد که کرونا تأثیر مخربی بیش از مراجعین شهری, در زمان انتظار بیمارستان برای مراجعین روستایی و بیمارستان های از راه دور داشته است. قرارهای مشاور اول برای سرطان در مقایسه با آوریل 2019 در مراجعین روستایی دو سوم (66٪) کاهش یافته است, در حالیکه در شهر 59٪ کاهش مشاهده می شود.

افزایش مسئولیت

تأثیر مالی همه گیری کرونا، فشار بیشتری بر اقتصادهای روستایی که از قبل تحت فشار بودند، وارد کرده است. به عنوان مثال کافه های روستایی را در نظر بگیرید: گزارش "اقتصاد کافه ها" که سال گذشته توسط اداره آمار ملی منتشر شد، حاکی از کاهش چشمگیر تعداد کافه ها در انگلیس در دو دهه گذشته است. در این دوره از هر پنج کافه که در مناطق روستایی خدمت می کنند, یکی برای همیشه بسته شده است. با این حال کسانی که مقاومت کردند از سال 2001 حدود 24 درصد مشاغل جدید در بخش مهمان پذیری در مناطق روستایی ایجاد کردند و این نشان دهنده اهمیت مسافرخانه ها و پذیرایی ها برای اقتصاد روستایی است.

مانند کافه های روستا، بسیاری از خدمات روستایی دیگر مانند مغازه های دهکده ها و سالن های اجتماع در دو دهه گذشته بسته شده است. این امر جوامع روستایی را از اهداف اصلی خود برای معاشرت محروم می کند. تحقیقات با نمونه ای از 284 بخش از روستایی ترین مناطق انگلیس نشان داد که رابطه معنی داری بین سطح انسجام جامعه و رفاه و وجود امکانات محلی مانند کافه ها و سالن های اجتماع وجود دارد. با توجه به رکود اقتصادی و چالش های تجاری بسیاری از اینها، ناامیدی امکانات روستایی با همه گیری تشدید می شود. وقتی زندگی اجتماعی سرانجام از سر گرفته شود و فعالیت های جمعی از سر گرفته شود، عدم وجود چنین مکان های مهمی برای جوامع محلی ممکن است به طور جدی مانع کیفیت زندگی و رفاه در روستاها شود. این تأثیر احتمالاً برای سالهای آینده احساس خواهد شد.

 

این امر همچنین خطری برای سلامت اقتصادی مناطق روستایی است. با استفاده از داده های 373 مقام محلی که بین سال های 2005 و 2015 جمع آوری شده اند، همکاران سایر دانشگاه ها و من ارتباط زیادی بین افزایش تعداد کافه ها و افزایش قیمت خانه پیدا کردیم. ما دریافتیم که تأثیر کافه ها بر قیمت خانه به ویژه در مناطق روستایی بسیار مهم است. از دست دادن امکانات رفاهی در مناطق روستایی باعث جذابیت کمتر آنها به عنوان مکان های زندگی می شود. به نوبه خود ساکنان کمتر در مناطق روستایی, رسمیت بالقوه مشاغل محلی را کاهش می دهند و در طولانی مدت منجر به تعطیلی های دیگر می شوند.

اگر کار در خانه به الگویی طولانی مدت تبدیل شود، ممکن است مردم ترغیب شوند که از شهرها به حومه شهر نقل مکان کنند. این ساکنان جدید می توانند مقدار زیادی پول نقد به مناطق روستایی تزریق کنند، اما تنها در صورت یافتن خدمات زیربنایی مناسب و خدمات اجتماعی در آن مناطق، آنها دوباره به محل سکونت خود نقل مکان می کنند.

در پایان کمبود خدمات، همراه با کمبود زیرساخت از جمله دسترسی محدود به پهنای باند با کیفیت بالا ضرر قابل توجهی برای جوامع روستایی خواهد داشت. دولت قبلاً اقداماتی را برای فعال نگه داشتن مشاغل اتخاذ کرده است. با این حال برای حفاظت از کیفیت زندگی و رفاه در حومه شهرها، ممکن است اقدامات ویژه ای برای هدف قرار دادن جوامع روستایی و مشاغل مورد نیاز باشد.

منبع
 The Conversation

Main Article Link
https://theconversation.com/covid-19-will-have-a-long-term-impact-on-rural-communities-151061