آینده تجارت الکترونیک، 9 موضوع محبوب برای سال 2021

در مقاله قبل مفاهیم و مزایای تجارت الکترونیک یا همان e-commerce به تفصیل بیان شد. در این مبحث قصد داریم در مورد آینده این حوزه پرطرفدار در جهان امروز صحبت کنیم و ببینیم ترندهای محبوب تجارت الکترونیک در سال 2021 چیست؟
برای اینکه فروش آنلاین خود را در سال 2021 به سطح بالاتری برسانید ، اطمینان حاصل کنید که از این روندهای نوظهور در کسب و کارتان بهره‌مند می‌شوید. 

تجارت الکترونیکی سریعتر از آمازون( یکی از بزرگترین و معروفترین کسب و کارها در حوزه تجارت الکترونیک، رجوع کنید به مقاله مفاهیم و مزایای تجارت الکترونیک)در حال توسعه است و چیزی که می گوید، اینست:

 یک لحظه ما از اینکه می توانیم از کامپیوتر خانواده سفارش چیزی را بدهیم, تعجب می کنیم و لحظه دیگر با صدای بلند به الکسا (دستیار صوتی آمازون) برای سفارش دوباره حوله آشپزخانه ،دستور می دهیم. آینده تجارت الکترونیکی اینگونه است و هنوز در حال تغییر است.

برای کمک به شما در آماده سازی کسب و کار خود برای گام بعدی در داستان تجارت الکترونیک، در این مطلب 9 موضوع جذاب وجود دارد که باید در سال 2021 حواستان به آنها باشد.

  1- برندهای برتر با برچسب اختصاصی
طی چند سال گذشته، تجارت مستقیم با مصرف کننده (D2C) منفجر شده است, دسترسی مستقیم برندها به مشتریان و سود و دسترسی مستقیم مشتریان به برندها و قیمت های پایین تر. اما این فرآیند در حال تغییر است. اگر D2C را با تیغ های ارزان قیمت، تشک های مقرون به صرفه و آرایش مد روز مرتبط می دانید، پس آماده تغییر ذهن خود شوید.
فروش برندهای برتر با برچسب اختصاصی (Premium) در حال افزایش است و یک نگاه بازاریابی جدید در بخش D2C ایجاد می کند. مشتریان برای محصولات برتر و تجارب بهتر خرید, به برندهای لوکس اختصاصی بر می گردند.

2- تجارت الکترونیکی آفلاین
بیایید یک دقیقه این وبلاگ را آفلاین کنیم. همه ما می دانیم که تجارت الکترونیکی در حال رونق است و به سرعت در حال ازبین بردن خرده فروشی سنتی و خلوت کردن خیابان های اصلی پر از فروشگاه های سنتی است.
با این حال، روند رو به رشدی برای آفلاین کردن فروشگاه های تجارت الکترونیک وجود دارد. فروشگاه های پنجره بازشو (Pop-up Shops) و کیوسک های تجارت الکترونیکی تعاملی و سایر نمونه ها, همگی خرده فروشان آنلاین مورد علاقه ما را به خیابان های اصلی شهر بر میگردانند. حتی آمازون نیز با زنجیره ای از فروشگاه های کوچک فیزیکی در حال فعالیت است.
در سال 2021، شاهد افزایش برندهای تجارت الکترونیک در خیابان های اصلی، اشغال فروشگاه های پاپ آپ و چند کاناله هستیم که اینترنت را به زندگی واقعی تبدیل می کنند.

3- تلویزیون با قابلیت خرید
همه ما در این وضعیت بودیم(اشاره به مردم آمریکا)، آخرین سری Netflix را تماشا کرده ایم و فکر می کنیم "خدای من، چه پیراهن خوبی".خب، به زودی می توانید روی آن پیراهن عالی کلیک کنید، بررسی کنید و خریداری کنید.
اواخر سال گذشته، شبکه تلویزیونی NBC تبلیغات تلویزیونی قابل خریدی را ارائه داد که برنامه های تلویزیونی را به یک برنامه تلفن همراه متصل می کند و به بینندگان امکان می دهد آنچه را که روی صفحه است, خریداری کنند و به نظر می رسد که این فناوری به زودی مستقیماً در تلویزیون های هوشمند گنجانده خواهد شد و نگرانی جدیدی را برای نشستن روی ریموت ایجاد می کند.
تلویزیون با قابلیت خرید در نهایت مشاهده و خرید را به تجربه ای بی نظیر تبدیل می کند که هم به نفع خریداران است و هم به نفع خرده فروشان.

4- تأمین مشتری با استفاده از هوش مصنوعی (AI)
از هوش مصنوعی در حال حاضر در تجارت الکترونیکی برای توصیه های هوشمندانه محصول، کمک به مشتریان در تجسم بهتر محصولات و کمک به شما در مورد درک سوالات مشتری استفاده می شود. در سال 2021، هوش مصنوعی به شما کمک می کند مشتری خود را نیز پیدا کنید.
الگوریتم های هوشمند روند فعلی را در کنار محصولات، کانال های فروش، مشتری و رفتار خریدار شما تجزیه و تحلیل می کند تا بهترین کانال های فروش، زمان مناسب و قیمت را برای لیست محصولات شما شناسایی کند. این باعث صرفه جویی در میزان زمان برای بررسی اعداد، ایجاد نمودار و نوشتن گزارش می شود و به برندها کمک می کند تا فروش را تسریع کرده و سود را فوراً افزایش دهند.

5- تجارت مجدد
تجارت مجدد که به عنوان تجارت دست دوم نیز شناخته می شود، سال آینده شاهد احیای مجدد آن خواهیم بود. تحقیقات اخیر پیش بینی می کند که بازار دست دوم طی 5 سال آینده دو برابر شود، اما اگر فکر می کنید ما قبلاً آنجا بوده ایم و این کار را با eBay و Gumtree انجام داده ایم، دوباره فکر کنید.
مصرف کنندگان با اشتیاق زیاد به پایداری و کیفیت اجناس، به جای توجه به قیمت، باعث خواهند شد که فروش دست دوم اقلام لوکس صنعت تجارت مجدد را زیر و رو کند. این یک فرصت جالب برای برندها است تا بازار تجارت مجدد خود را بازگشایی کنند و خرید دست دوم را به یک تجربه خرید هیجان انگیز تبدیل کنند.

6- کالا مقابل کالا و اجاره
برکسی پوشیده نیست که صنعت تجارت الکترونیکی با یک مشکل قابل توجه درباره کالاهای مرجوعی دست و پنجه نرم می کند. مشتریان غیر صادق از پنجره های بازگشت استفاده می کنند تا آخرین داستان اینستاگرام خود را دنبال کنند یا نیاز خود به بررسی مد را سریع برآورده کنند، در حالی که مصرف کنندگان صادق به دلیل مصرف آگاهانه اقلام را بازمی گردانند. آیا اجاره می تواند راه حل باشد؟
به دنبال رشد چشمگیر بسترهای P2P (کالا در مقابل کالا) ، بسیاری از خرده فروشان به دنبال توسعه تجارت الکترونیکی اجاره ای در سال آینده هستند. با ارائه فرصت اجاره لباس، مبلمان یا وسایل الکترونیکی به مصرف کنندگان، می توانید در مقابل سود کمتر، میزان مخاطب خود را افزایش دهید.

7- سفارشی سازی پیشرفته
آیا اخیراً در وب سایت نایک بوده اید؟ اکنون می توانید تمام جنبه های Nike Airs خود را، حتی عبارت پشت آن را شخصی سازی کنید.
سفارشی سازی محصول جدید نیست، اما توانایی شما در امکان شخصی سازی در لحظات آخر با هزینه مقرون به صرفه حتما ایده ای جدید است. چاپ سه بعدی در حال تغییر روند ساخت و تکمیل است تا بتواند سفارشی سازی سریع را در اواخر سفر محصول انجام دهد. بعلاوه، با در دسترس بودن چاپگرهای سه بعدی، تنها زمان لازم است تا این نوع سفارشی سازی عادی شود.

8- تحویل
البته، ما نمی توانیم در مورد روند آینده تجارت الکترونیکی وبلاگ بنویسیم, بدون اینکه به فناوری در حال ظهور در تدارکات تجارت الکترونیکی نگاهی بیاندازیم.
در سال 2021 شاهد افزایش استفاده از تحویل های خودکار، حسگرهای هوشمند، ردیابی بلاکچین و دوقلوسازی دیجیتال برای افزایش سرعت تحویل، کارایی و صرفه جویی در هزینه ها خواهیم بود.

9-دستیارهای خانه هوشمند
الکسا و Google Home برای روشن کردن چراغ ها، گفتن وضعیت آب و هوا به شما و پخش ایستگاه های رادیویی مورد علاقه شما بسیار عالی بوده اند. اما آنها بی سر و صدا صنعت تجارت الکترونیک را نیز به دست گرفته اند.
حدود 20٪ از دارندگان بلندگوهای هوشمند از آنها برای فعالیت های مربوط به خرید استفاده می کنند، خواه سفارش محصولات، ایجاد یادآوری، تحقیق یا پیگیری تحویل کالا. پیش بینی می شود این رقم طی چهار سال آینده به 52 درصد برسد.
اگر در حال حاضر تجارت الکترونیکی و فرایندهای تحویل خود را برای دستیارهای جستجوی صوتی بهینه نکرده اید، حرکت کنید و عقب بمانید.

 چگونه می توانید سود ببرید؟

اگر امسال چیزی به ما بیشتر از همه گفته شده است، اینست که همیشه باید برای اتفاقات غیر منتظره آماده شویم.
چه موافق باشید که این روند تجارت الکترونیکی در سال 2021 رو به افزایش خواهد بود، یا فکر می کنید چند سال دیگر باقی مانده است، با تهیه استراتژی های فروش، بازاریابی و تحویل خود برای دنیای تجارت الکترونیک فردا اطمینان حاصل خواهید کرد که تجارت شما عقب نخواهد ماند.

:منبع
https://modernretail.co.uk/
:Main Article Link
https://modernretail.co.uk/the-future-of-ecommerce-9-trends-to-watch-out-for-in-2021/