امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت‌ فعال در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان این دانشگاه با یکی از شرکت‌های فعال در بورس کالا و همچنین یکی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، گفت: در مسیر توسعه علوم و فناوری‌های هوشمندسازی و دیجیتال‌سازی، دانشکده مهندسی کامپیوتر نقش فعال و موثری خواهد داشت.دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوشمند سازی فعال است و در این ارتباط در توسعه مراکز نوآوری مختلف پیشتاز است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: در دنیا رشته کامپیوتر جزو جذابترین رشته‌ها است و درحال حاضر بیشترین شغل‌ها و پر درآمدترین‌ها در این حوزه هستند؛ بنابراین باید در این حوزه به نحوی برنامه ریزی کنیم تا از کلان روندهای پیشرفت بین‌المللی عقب نباشیم. دانشجویان ما استعداد و پتانسیل آن را دارند که نگاه شرکت شما را از بورس داخلی به بورس بین المللی تغییر دهند. بر اساس این تفاهم‌نامه علاوه بر طراحی نرم‌افزارها می‌توان برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برنامه‌ریزی کرد.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه در حال تکمیل شدن است و مراحل ساخت آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود که تعداد مراکز نوآوری تخصصی این دانشگاه به ۸ مرکز افزایش یابد و تاکنون ۴ مرکز نوآوری افتتاح شده است

دکتر حمیدرضا زرندی، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز در این جلسه گفت: این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از گذشته با دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه همکاری‌هایی داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به فعالیت در مسابقات هوش مصنوعی‌ اشاره کرد. در این تفاهم‌نامه محورهای مختلف پژوهشی و تحقیقاتی مورد توجه است که اجرای فرصت مطالعاتی، برگزاری مسابقات و توسعه فناوری بخشی از این محورها بشمار می رود.