10 فناوری برتر محبوب برای سال 2021

در مقاله قبل با عنوان " ترندهای برتر فناوری در سال ۲۰۲۱ از نگاه گارتنر " به فناوری های برتری که گارتنر برای سال 2021 پیش بینی می کند پرداختیم. در این مقاله فناوری های دیگری که سایر محققان حوزه تکنولوژی انتظار دارند در سال آینده محبوبیت زیادی داشته باشند را معرفی می کنیم.
پیش بینی آینده علمی غیر قابل اعتماد است. هنوز هم، هر ساله متخصصان براساس دانش و روند جهانی خود پیش بینی های علم و فناوری خود را انجام می دهند.
در این مبحث ده فناوری محبوب که متخصصان در مورد روند تکاملی آنها هم عقیده هستند و با موضوعاتی مانند پیشرفت در 5G و پیشرفت در فناوری بهداشت برای پیشگیری و درمان ارتباط دارند را می شناسیم.

اتومبیل های خودران(Autonomous Cars)
در سال 2021 شگفت آورترین خبرها از تسلا اعلام خواهد شد، زیرا بنیانگذار آن ایلان ماسک اعلام کرد که اواخر امسال اولین اتومبیل خودران را در اختیار خواهد داشت. علاوه بر این، ویم یک شرکت زیرمجموعه گوگل، در حال انجام آزمایش یک تاکسی خودران در کالیفرنیا است.
اتومبیل های دارای فناوری خودران بیشتر خواهد شد و انتظار می رود که انواع دیگر حمل و نقل مانند پست نیز خودران شوند. به همین دلیل است که پیش بینی می شود بحث هایی درباره تنظیم قوانین و مقررات این موضوع وجود داشته باشد.

پزشکی شخصی و پیش بینی کننده(Personalized and Predictive Medicine)
به همراه علوم مرتبط با ژنتیک و توسعه پردازش داده ها، پزشکی به طور فزاینده ای شخصی خواهد شد. یعنی به هر بیمار درمانی را که نیاز دارد, ارائه می دهد. این امر خصوصاً در درمان سرطان مورد توجه است. این اطلاعات همچنین منجر به پیش بینی بیشتر نحوه واکنش بدن در برابر بیماری خواهد شد و انتخاب روش های درمانی بهتر را آسان می کند.

فناوری 5G Technology ) 5G )
درباره ورود و رواج این فناوری به دنیای تکنولوژی چیزهای زیادی گفته می شود، اما تعداد کمی از دانشمندان فناوری برای سال 2021 پیش بینی می کنند که سرانجام این هواپیما بلند شود. در سال 2020، کشورهایی مانند نیوزیلند این شبکه ارتباطی سریع را پذیرفتند, اما با قیمت های نجومی و فقط در برخی مناطق خاص از شهرهای خاص.
انتظار می رود در سال جاری برنامه های مقرون به صرفه تری برای تصویب انجام شود. با این کار امکان بارگیری فیلم ها و محتوای سنگین در چند ثانیه فراهم می شود. از آنجا که داده ها با سرعت بیشتری حرکت می کنند، مزایای تجاری بسیاری نیز خواهند داشت. به همین ترتیب، انقلابی در اینترنت و اتوماسیون اتومبیل ایجاد خواهد کرد.

بلاکچین(Blockchain)
این فناوری برای تازه کارها به لطف ماهیت رمزنگاری و تمرکززدایی، امکان ثبت ایمن معاملات را فراهم می کند.
فدکس، والمارت و آی بی ام به عنوان نمونه, میلیون ها دلار در این ترند فناوری سرمایه گذاری کرده اند, به همین دلیل بسیاری معتقدند که ثمره های آن در سال جاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. در این صورت امکان کنترل بیشتر نشت اطلاعات و جلوگیری از تقلب در اینترنت را فراهم می کند.

تکامل صنعت هوافضا(The Evolution of the Aerospace Industry)
پیشرفت در این زمینه در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. باید آزمایش چشمگیر Falcon Heavy را از شرکت اسپیس ایکس در چند سال پیش به خاطر بیاورید. امسال قرار است اسپیس ایکس ساخت موشک کاملاً قابل استفاده مجدد ایتارشیپ را آغاز کند. اما با توجه به اینکه اسپیس ایکس فقط یکی از شرکت هایی است که برای اکتشاف فضای خصوصی رقابت می کند، انتظار می رود پیشرفت بیشتری مشاهده شود.

فعالیت های هوش مصنوعی برای تولید(Artificial Intelligence Ventures into Manufacturing)
تاکنون نزدیکترین نمونه هوش مصنوعی (AI) محصولاتی مانند سیری و الکسا بود. اما امسال انتظار می رود هوش مصنوعی در زمینه احساسات و سایر زمینه ها مانند تولید سرمایه گذاری کند. شرکت پوشاک گپ و سایر شرکت ها مانند Kindred از آن برای توزیع محصولات خود استفاده خواهند کرد.

اینترنت اشیا(. Internet of Things)
اگرچه صحبت های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد، تعداد محصولات با این فناوری کمتر از حد انتظار است و این تا حدودی به این دلیل است که 5G هنوز شروع به کار نکرده است. اما سال 2021 شاهد پیشرفت در این زمینه خواهیم بود. آمازون قبلاً AmazonGo را شروع کرده است، یک سیستم خرید انقلابی که با استفاده از اینترنت اشیا و دید مکانیکی, محصولات خود را از سوپرمارکت ها خریداری می کند, بدون اینکه طلب کمک کند و یا هزینه ای پرداخت کند. بسیاری در سال 2021 انتظار دارند از این نوع فناوری ها استفاده کنند.

دوران رایانش کوانتومی(The Era of Quantum Computing)
شرکت هایی مانند آی بی ام، گوگل، اینتل و مایکروسافت و دیگران، شرط بندی های بسیار زیادی در زمینه محاسبات کوانتومی دارند. به همین دلیل برخی معتقدند که این علم سرانجام از سال 2021 آغاز می شود.
این مسئله از آنجایی که رایانه کوانتومی نوید حل مشکلات فوری در بسیاری از زمینه ها مانند بهداشت و انرژی را می دهد, بسیار مهم است.

تکامل کشاورزی کارآمد(Evolution of Efficient Agriculture)
در سال 2021 کنترل محصولات با فناوری هایی مانند بینایی رایانه ای و ربات هایی که گیاهان و میوه ها را بیشتر روی زمین مشاهده می کنند, معمول تر خواهد بود. سایر فناوری های تخصصی برای رشد کارآمد محصولات نیز در این زمینه محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

چشم انداز محاسباتی(Computational Vision)
این موضوع شامل ابزارها و فناوری است که قادر به شناسایی اشیا، مکان ها و افراد از روی تصاویر است. این تکنولوژی اجازه می دهد تا از طریق تلفن هوشمند، جهان را به رسمیت بشناسد.
این فناوری پایه برای اتومبیل های خودران برای پیمایش در خیابان ها و تشخیص خرابی محصولات یا تجهیزات معیوب در خطوط تولید است. دوربین های امنیتی با این نوع فناوری می توانند نسبت به حرکات غیرمعمول هشدار دهند.

:منبع
https://www.technologytimesnow.com/ 

Main Article Link:
https://www.technologytimesnow.com/technological-trends/