هفت روش فاصله گذاری اجتماعی برای تغییر فعالیت رستوران ها

به گزارش سرویس ترجمه سافت اینجا، COVID-19 تأثیر مخربی در صنعت رستوران داری داشته است. در حالی که تعدادی از رستوران ها، روش هایی را برای تهیه غذای آماده و صرف غذا در خانه پیدا کرده اند، اکثر مشاغل در حال قفل کردن مغازه ها و تعطیل شدن هستند.

از 4 جولای قرار بود رستوران های انگلستان مجددا باز شوند و به فعالیت خود ادامه دهند، اما تجربه بیرون غذا خوردن، بسیار متفاوت خواهد بود. در اینجا هفت روشی آورده شده است که در آن فاصله گذاری اجتماعی و تأثیر گسترده تری از COVID-19 در تغییر صنعت رستوران داری، ابعاد دیگری پیدا می کند.

کاهش تعداد مشتری

قانون فاصله گذاری اجتماعی با رعایت فاصله یک متر؛ بدان معنی است که رستوران ها می توانند از ظرفیت 70٪ محیط خود استفاده کنند. علاوه بر این، نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط 18٪ از مشتریان قصد دارند در عرض یک هفته از آغاز به کار رستوران ها، بارها و کلاب ها به آن مراجعه کنند، اگرچه 44٪ گفتند که قصد دارند ظرف چند هفته به این مکان ها مراجعه کنند.

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باقی بمانیم، تعداد کمتری از مشتری ها یک چالش مهم محسوب می شود. اپراتورها ممکن است تنظیم قیمت ها را برای افزایش درآمد در نظر بگیرند، اما باید این کار را با احتیاط انجام دهند. پاداش دادن به وفاداری مشتریان و بالا بردن خدمات و کیفیت محصول می تواند به منجر به جذب مشتریان بیشتری شود و همچنان به سودهای بلند مدت منجر شود.

اقدامات بهداشتی جدید

اقدامات ایمنی و بهداشت مواد غذایی برای مشاغل غذایی، چیز جدیدی نیست. با این حال، این روزها اقدامات بهداشتی برای جلب اعتماد مشتری و همچنین جلوگیری از شیوع عفونت، باید بخشی اساسی از وعده های غذایی را تشکیل دهد.

اقدامات جدید ممکن است شامل ایجاد موانع فیزیکی و استفاده از تجهیزات محافظتی، منوهای یکبار مصرف و جمع آوری اطلاعات تماس باشد. اپراتورها باید با دقت فکر کنند که چگونه این موارد را بخشی از تجربه صرف غذا کنند. وقتی لبخندی در پشت ماسک صورت پنهان می شود، کارکنان باید از روش های جدید برای استقبال گرم استفاده کنند.

محلی بیش از مرکز شهر

محدودیت های سفر و افزایش کار در خانه باعث شده تا مردم برای انتخاب های غذاخوری در خانه، به رستوران های محلی خود مراجعه کنند. حتی با رفع محدودیت ها، بسیاری از افراد به کار خود در خانه ادامه می دهند و تمایل عمومی به مسافرت، جدا از نیازهای ضروری باقی خواهد ماند. بنابراین احتمالاً رستوران های محلی همچنان از حمایت محلی برخوردار می شوند، در حالی که رستوران های مرکز شهر ممکن است رشد کندتری در غذاخوری ها داشته باشند.

تجربه متفاوت غذا

علاوه بر مصرف غذا و نوشیدنی عالی ، صرف غذا در خارج از منزل به منزله ارائه تجربیاتی به مشتری است که در خانه به دست نمی آید، اما این اقدامات در فاصله گذاری اجتماعی بسیار متفاوت خواهد بود. تعاملات خدمات  صرف غذا و پذیرایی محدود خواهد بود

بیشتر فرآیند خدمات تحت تاثیر فناوری مانند سفارش از طریق تلفن هوشمند است. رستوران ها حداقل برای کوتاه مدت ساکت و آرام خواهند بود، بنابراین ممکن است جو و محیط آرام به نظر برسد. رضایت مندی مشتری باید با دقت مدیریت شود و احتمالاً با رزروهای قبلی عادی تر، شاهد فرصت های کمتری برای پیاده روی خواهیم بود.

تغییر منوها

رستوران هایی با سرویس کامل؛ غذاخوری هایی با امکان نشستن با کارکنان متعهد منتظر در طول رکود اقتصادی در مقایسه با رستوران هایی با سرویس محدود؛ جایی که مشتریان هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند و غذای خود را جمع می کنند، وضعیت بسیار بدتری داشته اند. مشاغل با خدمات محدود معمولاً سربار کمتری دارند و پس انداز خود را از طریق منوهای ارزان قیمت انجام می دهند. افرادی با وضعیت مالی نه چندان خوب، به جای اینکه غذاخوری را به طور کلی متوقف کنند، به گزینه های ارزان تر غذا خوردن روی می آورند.

به احتمال زیاد، مراکز خدمات کامل و غذاخوری خوب، گزینه های منوی مقرون به صرفه تری را معرفی می کنند. به عنوان مثال، سقوط اقتصادی سال 2008 منجر به صرف 20 £ وعده غذایی با ستاره میشلن شد. اگرچه ممکن است تخفیف در این سطح را شاهد نباشیم، اپراتورها باید در نظر بگیرند که چگونه در ماه ها و سال های آینده، مشتری های فریبنده مالی را به بهترین شکل جذب کنند. این رستوران ها همچنین ممکن است منوهای ساده و کاهش یافته را در نظر بگیرند.

غذاهای آماده بیشتر

بسیاری از رستوران ها، توجه خود را به تهیه غذاهای آماده و غذاهای نیمه آماده معطوف کرده اند. این روند به زودی از بین نخواهد رفت، زیرا خطرات ماندن بیشتر در خانه ادامه دارد و مشتریان ممکن است در مورد بیرون رفتن برای غذا خوردن نیز محتاط باشند.

رشد پیشرفت هایی در زمینه تحویل غذا مانند Deliveroo، دیدگاه ما نسبت به رستوران و دسترسی به آن را به میزان قابل توجهی تغییر داده و به مردم امکان می دهد وعده های غذایی با کیفیت رستوران را به راحتی در خانه خود تجربه کنند.

تعطیلی رستوران

پس از رکود اقتصادی سال 2008، تا سال 2016 فروش رستوران ها به طور کامل بهبود نیافت. اکنون، یک رکود اقتصادی دیگر برای انگلیس اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، با تولید ناخالص داخلی 10.4 درصد در سه ماه منتهی به آوریل 2020، با کاهش بی سابقه ای مواجه شد .

تقریباً یک سوم اپراتورها پیش بینی می کنند که ممکن است نیاز به بستن سایت ها داشته باشند و متأسفانه بسیاری از رستوران ها از قبل برای همیشه بسته شده اند. به ویژه در مواجهه با درآمد محدود به دلیل فاصله گذاری اجتماعی، به احتمال زیاد موارد دیگری نیز این الگو را دنبال می کنند. اگر مردم می خواهند رستوران های مورد علاقه خود باز بمانند، لازم است تا آنجا که می توانند از آنها حمایت کنند.

رستوران ها باید فرصت هایی را که می توانند پیدا کنند. تمرکز بر ارائه یک تجربه عالی ناهار خوری با خیال راحت و با ارزش استثنایی، ضروری خواهد بود، زیرا غذاخوری ها به دنبال رهایی از چالش های زندگی هستند و یک بار دیگر به راحتی از یک شب تفریح کردن بتوان لذت برد.

منبع
the Conversation