مرکز فناوری های هوشمند شهری

عنوان: مرکز فناوری های هوشمند شهری

موضوع فعالیت: شهر هوشمند

دفتر اصلی: ایران

این سایت متعلق به مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف است که با شعار "حل هوشمندانه چالش های شهری" به ارائه خدمات متنوعی به شرکت های فعال و استارت آپ های این حوزه می پردازد.

این مرکز در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد. مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته ضمن تأمین دفتر کار برای شرکت‌های نوپا، با ارائه‌ی خدمات متنوع آموزشی، مشاوره‌ای و بازاریابی، فرآیند تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها را سرعت بخشیده و ریسک‌ها و هزینه‌های این مسیر را کاهش می‌دهد. تاکنون بیش از ۳۰۰ واحد فناور از این خدمات بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۶۰ شرکت نوپا در مرکز رشد و سایت‌های تخصصی آن مستقر هستند. برخی شرکت‌های برتر خارج شده توانسته‌اند با احراز شرایط لازم، در مجتمع‌های فناوری پارک علم و فناوری مستقر شوند.

مرکز فناوری‌های هوشمند شهری

مرکز فناوری‌های هوشمند شهری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، شهرداری منطقه ۹ تهران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه در جهت حل چالش‌های شهری و حمایت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای دانش بنیان در زمینه فناوری‌های شهری راه‌اندازی شده است. فضاهای کاری مرکز در دو قالب اشتراکی و اختصاصی می‌باشد.

                      https://smartcity.sharif.ir/