۲۱ باغ تا آخر دوره پنجم مدیریت شهری بهره برداری می شود

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باغ ایرانی حکیم، توضیحاتی درباره علت مسدود شدن بزرگراه ۳۵ متری افتخاری پس از بهره برداری، شایعات صورت گرفته درباره استخدام‌های گسترده در پایان دوره و تخلفات روابط عمومی شهرداری تهران، ارائه داد.

به نقل از شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه خبرنگاران حضور یافته برای افتتاح باغ ایرانی حکیم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سیاست‌های آینده برای محلات کم برخوردار چگونه خواهد بود، گفت: یکی از مصادیق پروژه‌های توسعه محلی است.

او ادامه داد: سال ۱۳۹۸، دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کوچک مقیاس تخصیص داده شد و این رقم در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ هم در بودجه پیش بینی شده است. تعداد این پروژه‌ها بسیار است و مقیاس کوچک‌تری نسبت به دیگر پروژه‌ها دارند.

حناچی با بیان اینکه این پروژه‌ها متناسب با نیازهای مناطق تعریف می‌شوند، اضافه کرد: منطقه ۱۰ جزو مناطق پر تراکم مسکونی بشمار می‌رود و سرانه‌های خدماتی و فضای باز سبز کمی دارد. با تملک این باغ و باغ‌های دیگر، سرانه فعلی از ۲.۴ به ۲.۷ افزایش پیدا خواهد کرد؛ یعنی به ازای هر ساکن ۲.۷ متر مربع سرانه فضای سبز در منطقه وجود دارد. البته این عدد برای چنین مناطقی کم است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد. این اقدام نتیجه اتفاق خوبی است که در شورای پنجم صورت گرفت.

به گفته شهردار تهران؛ جرائم قطع درخت توسط شهروندان تنها برای توسعه فضای سبز مورد استفاده قرار گرفت و در همین راستا تعداد بسیاری باغ در سطح شهر تهران تملک و به بهره برداری رسید.

حناچی با بیان اینکه از ابتدا تا انتهای دوره پنجم مدیریت شهری ۲۱ باغ به بهره برداری می‌رسد، گفت: مساحت این باغ‌ها از دو هکتار تا اعداد بالاتر است. باغ راه ها جزو این پروژه‌ها نیستند.