۴۶ پروژه در شهر تهران در دست احداث است

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: تمامی پروژه‌های در حال احداث در تهران ۴۶ پروژه است که نیمی از پروژ ها حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.


به نقل از مهر، مجید غمخوار مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، با تشریح اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: معاونت عمرانی شهرداری از اولین سازمان‌هایی بود که پروژه‌ های توسعه محلات را انجام داد و حدود ۶۰ درصد پیشرفت با ۲۶ پروژه داشته‌ایم.

وی افزود: تمامی پروژه‌های در حال احداث در تهران ۴۶ پروژه است.

غمخوار با اشاره بر پروژه‌های کلان ساخته شده یا در حال ساخت در تهران، تصریح کرد: مجموعه فرهنگی رازی در منطقه ۲۰، میدانگاه هفتم تیر با برآورد کلی ۲.۹ میلیارد تومان، احداث ساختمان بلدیه و بهره برداری از آن در سال ۱۴۰۰، پیاده رو سازی خیابان کریمخان و باغ راه حضرت فاطمه زهرا در منطقه ۱۷ و ۱۸ که در حال ساخت است، از جمله پروژه‌های کلان معاونت عمرانی شهرداری بوده است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با اشاره بر برادرهای مالی این معاونت ابراز داشت: این سازمان در سال ۹۸ با رقم ۱۵۰ میلیارد تومان و سال ۹۹ با رقم ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت مناقصه‌ای، پروژه‌ها را انجام داده است.

غمخوار عنوان کرد: به علاوه در سال گذشته در زمینه مجموعه بلدیه و مجموعه رازی تقدیر نامه‌های متعدد و جایزه خشت طلایی را کسب کردیم.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران عنوان کرد: طی سال‌های اخیر ۱۲۰ پروژه با کاربری‌های متنوع در مناطق ۲۲‌ گانه انجام شده که شامل پروژه‌های مربوط به آتش‌نشانی، میادین میوه و  تره‌بار، مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی از بهره برداری ۱۰۰ درصدی پروژه خانه افشار خبر داد و گفت: ما پروژه‌هایی نیز برای بازآفرینی شهری داشته‌ایم و ۷ مسجد جهت توسعه فضاهای مذهبی در حال ساخت است. 

غمخوار افزود: دو گرمخانه در مناطق ۴ و ۱۹ و یک مددسرای بانوان نیز در دست ساخت است.

وی با اشاره بر پروژه های در حال اجرا در شهر تهران عنوان کرد: مجموعه شهروند علی‌اکبری با ۹۴ درصد پیشرفت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، تکمیل و افتتاح ۸ سوله مدیریت بحران و پیشرفت ۹۰ درصدی سالن ایزوله تطهیر بهشت‌زهرا (س) انجام شده است. 

وی با اشاره بر احداث پارکینگ در بافت های فرسوده ابراز داشت: سه پروژه در مناطق ۱۸، ۱۵ و ۱۴ در نظر گرفته شده است همچنین ۷ میدان گاه برای تهران پیش‌بینی شده که یکی از آنها میدانگاه هفت‌تیر است که به بهره برداری رسیده است. 

غمخوار خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۷ کیلومتر پیاده‌راه در تهران ساخته شده که شامل پیاده‌راه‌های کریمخان، حافظ، ۱۷ شهریور و دیگر موارد است.