۵۸۲ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند

رئیس اداره انتقال فناوری و تجاری‌سازی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: واحدهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۵۸۲ شرکت دانش بنیان هستند.

به گنقل از خبرگزاری مهر، مجید محمدی به اهداف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت های موردنیاز برای شکل گیری و رشد کسب و کارهای دانش بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان دانش گاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تولید ثروت از علم و تجاری سازی دستاوردهای علمی و مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه ای و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از اهداف این شهرک است.

رئیس اداره انتقال فناوری و تجاری‌سازی اصفهان تعداد واحدهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۵۸۲ شرکت دانش بنیان دانست و ابراز کرد: این شهرک از ۶ مرکز نوآوری و شکوفایی، ۳ پارک علم و فناوری، ۸ مرکز رشد تخصصی و یک مرکز علمی و تفریحی کودکان و نوجوانان برخوردار است.

محمدی نرخ موفقیت شرکت های دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را بیش از ۷۵ درصد اعلام کرد.

وی به ارزیابی شرکت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: شرکت های ما در سال گذشته ۳۷ میلیون صادرات خدمات و محصولات به کشورهای مختلف داشته اند و همچنین گردش مالی شرکت های مستقر ۳۶۵۲ میلیارد تومان، فروش محصولات و خدمات ۱۷۵۸ میلیارد تومان، قراردادهای پژوهشی و فناوری ۸۱۷ میلیارد تومان، و تعداد نیروی انسانی شاغل ۷۵۸۲ نفر بوده است.

محمدی در ادامه تولید تجهیزات بهبود زخم، تخت‌های بیمارستانی، چراغ‌های جراحی، سیستم‌های تصویربرداری با اشعه ایکس، الکتروکاردیوگراف ۳ و ۶ کاناله و دستگاه فشار معکوس برای درمان زخم از سوی شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را از پتانسیل‌های صادراتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانست.

وی ادامه داد: ایمپلنت‌ها و پروتزهای پزشکی، مستربچ‌های افزودنی بر پایه PE و PP، سازگار کننده در کامپاندهای پلیمری، نانو افزودنی‌ها، چسب بین لایه‌ای، رنگ‌های خوراکی طبیعی، امولسیون‌های طعمی، امولسیفایر و پایدار کننده غذایی، سیروپ زعفران، طعم دهنده‌های غذایی با منشا طبیعی و روانکارهای صنعتی از دیگر پتانسیل‌های صادراتی این شهرک است.