۹۰ درصد گل های فضای سبز در خزانه شهرداری تالش تولید می شود

شهردار تالش گفت: ۹۰ درصد گل های فصلی مورد نیاز فضای سبز این شهر در خزانه شهرداری تولید می شود.

شهرام غنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری تالش مالکیت دو گلخانه در خیابان‌های تختی و معلم هر کدام به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در اختیار دارد که در سال دو بار در گلخانه‌ها بذرپاشی صورت می‌گیرد و ۹۰ درصد گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در آن پرورش داده شده و سایر گونه‌های مورد نیاز خریداری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بذرپاشی گل‌های فصلی همیشه بهار، میمونی، مینا چمنی، قرنفل، گازانیا، رعنا زیبا، شب بو زعفرانی و شقایق کالفرنیا در خزانه شهرداری انجام شده است. و در بهمن ماه سال جاری به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تالش در پارک‌ها، بلوارها، میادین، لچکی های کوچک این شهر کاشته می‌شود.

شهردار تالش گفت: ۹۰ اصله درخت از گونه‌های بومی عنبرسائل، افرا، نارون و برگ انجیری به زودی خریداری می‌شود. و به همراه انواع گل‌های فصلی در پارک جدیدالاحداث ۱.۵ هکتاری کرگانرود کاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز، به صورت سنتی با استفاده از تانکر آب انجام می‌شود. و ۲۵ کارگر شهرداری تالش، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند. غنی زاده از شهروندان درخواست کرد: به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.