تغییر بزرگ در حوزه پسماند و خدمات شهری تالش بعد از ۱۰ سال

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش گفت: با به‌روزرسانی و افزایش تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله شهرداری، پس از ۱۰ سال تحولی بزرگ در ارائه خدمات شهری و حوزه مدیریت پسماند این شهر ایجاد می شود.


نامیار سکوتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا عنوان کرد: خدمات شهری شهرداری تالش توسط پیمانکار بخش خصوصی اداره می‌شود و شهرداری برای مدیریت حوزه پسماند، ۸۰ نیرو، ۱۰ دستگاه خودرو پرس و حمل زباله و دو دستگاه کامیون حمل ضایعات و نخاله شش تنی در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در شهر تالش تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به یکصد تن در روز افزایش می‌یابد و زباله تولیدی در منطقه ساحلی قروق دفن می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش، تصریح کرد: اکنون زباله تولیدی در شهر تالش نسبت به ۱۰ سال پیش نزدیک به دو برابر افزایش یافته است که تجهیزات و ماشین آلات ناوگان حمل و نقل پسماند شهرداری تالش نسبت به آمار جدید به‌روزرسانی می‌شود.

وی گفت: قرارداد پیمانکار بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری و فضای سبز شهرداری در شهریورماه جاری به پایان می‌رسد و در هفته‌های آینده آگهی مناقصه برای انتخاب پیمانکار جدید منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار بخش خصوصی در حوزه خدمات شهری شهرداری تالش، این بار نسبت به آمار جدید وسعت، جمعیت و میزان زباله تولیدی در این شهر با امکانات و ماشین آلات لازم انتخاب می‌شود.

سکوتی با بیان اینکه برای نخستین بار در تالش، نقشه خدمات رسانی به شهروندان در حوزه مدیریت هوشمند پسماند تهیه می‌شود، تاکید کرد: در سال جاری با به‌روزرسانی و افزایش تجهیزات و ماشین آلات حمل زباله شهرداری، پس از ۱۰ سال تحولی بزرگ در حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند این شهر ایجاد می‌شود.