اختصاص خدمات شهری برای مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در حاشیه نشست مشترک نمایندگان، معاونان وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی با استاندار اردبیل در راستای بررسی مشکلات شهرداری ها و محلات کم برخوردار شهرهای استان از اختصاص اعتبارات و کمک های تسهیلاتی برای بهبود محلات استان خبر داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: بعد از بازدید معاونان وزیر کشور و وزیر راه از حاشیه شهر اردبیل، کمک مناسبی در راستای بهسازی این معابر قیر در اختیار شهرداری ها برای آسفالت این محلات اختصاص یافت. همچنین در راستای ارائه خدمات آب، برق و گاز در محلات کم برخوردار و همچنین اسفالت یک مدرسه در این محلات در اردبیل کمک های اعتباری انجام گرفت.

بهنام جو اظهار کرد: در شهرستان خلخال نیز برای احداث یک مدرسه و آسفالت معابر کمک های اعتباری توسط معاونت عمرانی وزارت کشور و راه و شهرسازی اختصاص یافت. معاونت عمرانی وزارت کشور نیز در خصوص کمک به تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها مشارکت میکند و تامین یک سوم هزینه خرید این ماشین آلات و بهسازی ناوگان حمل و نقل به تعداد ۵۰ دستگاه و همچنین تامین تجهیزات آتش نشانی از دیگر کمک های اعتباری مصوب به شهرداری ها است.

مقام عالی دولت در اردبیل گفت: در راستای گسترش فعالیت های اقتصادی در شهرداری های استان نیز مقرر شد تسهیلاتی بدون در نظر گرفتن سقف به شهرداری های استان تعلق گیرد. قرارگاه خاتم هم در این راستا اقدامات خوبی شروع کرده و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان با شهرداری اردبیل برای اجرای طرح ها تفاهم کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای تقاطع غیر همسطح، پارک و دفن زباله از دیگر بندهای این تفاهم است که مقرر شد سایت ها را تحویل گرفته و کار را شروع کنند. وی افزود: همچنین قرار گاه خاتم بر اساس تفاهم نامه ای ۴۰ کیلومتر اول سرچم را نیز اجرا می کند. این قرار گاه با استقرار تجهیزات خود در اتوبان زنجان به اردبیل مقدمات آغاز فعالیت خود را در این جاده فراهم می کند.