اطلس سرمایه‌گذاری شهرها تدوین می‌شود

رئیس شورای عالی استان ها از تدوین اطلس سرمایه گذاری در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری در روستاها و شهرها با استفاده از این بستر به راحتی قابل معرفی است

به نقل از خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی در دیدار با استاندار هرمزگان در جریان سفر به این استان، اظهار کرد: بر اساس قانون، مصوبات شورای عالی استان‌ها همسان مصوبات هیأت وزیران است و پس از بررسی توسط کمیته تطبیق قوانین مجلس، لازم الاجرا می‌شود.

احمدی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی، افزود: هم مجلس و هم نمایندگان شورای عالی این طرح را در مجلس ارائه کردند که مورد تصویب قرار گرفت و مفاد آن در کمسیون در حال بررسی است و به زودی به صحن علنی می آِید.

وی با اشاره به وظایف نظارتی شوراهای اسلامی، اظهار کرد: سامانه ملی ثبت تخلفات بر اساس بعد نظارتی شوراها با حضور رئیس قوه قضائیه رونمایی شد و مردم روستاها و شهرهای سراسر کشور می‌توانند از طریق این سامانه، تخلفات را گزارش کنند و پس از بررسی این گزارش‌ها در اختیار نهادهای نظارتی نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین از تدوین اطلس سرمایه گذاری در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد و گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در روستاها و شهرها با استفاده از این بستر به راحتی قابل معرفی است و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، می‌توان جهش خوبی در حوزه تولید و اشغال به‌ویژه در مناطق روستایی داشته باشیم.

تدوین سند تحول شوراها و شورای عالی و سامانه جامع شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر اقدامات در دست اجرای شورای عالی استان هاست که احمدی در این نشست به آن اشاره کرد.